به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

 

هیات 20 نفره تجاری استان سیونیک از با سفر به شهر جلفا در استان آذربایجان شرقی ایران از امکانات تولیدی و بازرگانی منطقه آزاد ارس بازدید کرد. در این سفر هیات استان سیونیک همچنین با آقای باقر زادهف معاون اقتصادی آن منطقه دیدار و گفتگو کردند. باقر زاده گفت: دروازه های اقتصادی جهان در حال گشایش به روی ایران است.

وی از سرمایه گذاری ده ها شرکت خارجی از کشورهای مختلف در ارس خبر داد و با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی فراهم است، گفت: با تجربه موفق ارس در زمینه سرمایه گذاری های مشترک، ارس کانون توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.

وی سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی و بخصوص کشورهای همسایه را امتیازی ارزشمند برای سرمایه گذاران خواند و گفت: منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران با وجود پتانسیل های موجود و مشوق های سرمایه گذاری و گمرکی، فرصتی طلایی برای کسب سود و فعالیت های اقتصادی است.

باقرزاده در ادامه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه زیربنایی، گردشگری و عمرانی، بر تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ارمنستان تاکید کرد و با اشاره به موفقیت های عرصه سیاست خارجی ایران گفت: قطعا افزایش ارتباط اقتصادی کشورهای همسایه با ایران منجر به بهبود منافع دوسویه خواهد شد.