به نقل از سایت: www.irna.ir

 

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان گفت: بازرسی از مراکز نظامی و گفت وگو با دانشمندان ایران خطر قرمز ایران است که هرگز از آن عدول نمی کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی کائیدی در دیدار با آرتاک زاکاریان رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان با تاکید بر اهمیت ارتباطات پارلمانی گفت: افزایش مراودات پارلمانی موجب شناخت و درک متقابل مسئولان دو کشور می گردد و راه را برای گسترش مناسبات فیمابین در سایر عرصه ها هموار می کند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان از روند توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور حمایت می کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی گفت: گسترش خشونت و افراط گرایی خطر بزرگی است که جهان را تهدید می کند و می بایست با همکاری جمعی کشورها رشد آن را متوقف کرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه زورگویی و سلطه در جهان مخالف است و در مذاکرات برای تامین حقوق مسلم خود تلاش می کند.

وی بر همین اساس با انتقاد از زیاده خواهی طرف مقابل گفت: بازرسی از مراکز نظامی و گفت وگو با دانشمندان ایران خطر قرمز ایران است که هرگز از آن عدول نمی کند.

کائیدی در پایان این دیدار خواستار افزایش ارتباط و همکاری میان کمیسیون های مختلف در مجالس ایران و ارمنستان شد.

آرتاک زاکاریان رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان نیز در این دیدار ارتباطات دو کشور را عمیق و ریشه دار خواند و گفت: افزایش سطح مناسبات و همکاری ها با ایران برای ارمنستان اهمیت فراوانی دارد و مجلس ملی ارمنستان همه اهرم ها برای گسترش روابط دو کشور استفاده می کند.

وی با اشاره به نقش ایران در برقراری ثبات و آرامش در منطقه افزود: ایران همواره با اتخاذ مواضع منطقی و اصولی به کاهش تنش و بی ثباتی در منطقه کمک کرده است.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان در ادامه با اعلام اینکه ارمنستان از ایده ایرانی منطقه عاری از سلاح اتمی حمایت می کند، گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق ایران است و ما با اعمال استانداردهای دوگانه مخالفیم.

وی با انتقاد از حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی در سوریه و عراق گفت: مبارزه جدی با این پدیده شوم و توقف کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریسم نیازمند همکاری همه کشورها است.

زاکاریان همچنین گفت: توسعه ارتباطات و همکاری کشورها در زمینه های اقتصادی و تجاری در ارتقای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی موثر است.

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان در پایان این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در مسائل و موضوعات مورد علاقه تاکید کرد.