به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه مردم ایران و ارمنستان نباید یکدیگر را از پشت دوربین رسانه‌های خارجی بشناسند، گفت: آماده‌‌ایم پذیرای هیأت‌های رسانه‌ای ارمنستان و گسترش تعاملات با آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل«فارس» امروز (دوشنبه) در دیدار با «آرداشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با بیان اینکه ایران و ارمنستان از گذشته‌های دور روابط ویژه‌ای با یکدیگر داشته‌اند، گفت: روابط عمیق و گسترده‌ای بین ایران و ارمنستان برقرار بوده است.

وی با ذکر این نکته که بین ایران و ارمنستان هیچگاه کشمکشی وجود نداشته، خاطرنشان کرد: ارامنه ایران همواره مورد احترام ملت ایران بوده‌اند و آنها را به عنوان مردمانی با صداقت می‌شناسند و نمونه‌ای از ذهنیت منفی از ارامنه در بین مردم ایران وجود ندارد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در مسیر گسترش روابط تهران و ایروان نقش اساسی ایفا کنند، گفت: این خبرگزاری به عنوان خبرگزاری برتر ایران این آمادگی را برای تعامل در زمینه گسترش روابط با ارمنستان دارد و علاقه‌مندیم مردم ایران و ارمنستان همدیگر را از پشت دوربین رسانه‌های خودشان بشناسند نه رسانه‌های دیگر کشورها.

موسوی با ابراز تاسف از ارتباطات رسانه‌ای ناچیز بین ایران و ارمنستان اظهار داشت: این موضوع برای دو کشور که خواهان گسترش روابط و تعامل با یکدیگر هستند، مطلوب نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب فارس در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، افزود: در 25 کشور دفتر و رابط خبری داریم، اما ارتباطات رسانه‌ای با ارمنستان نداریم.

مدیرعامل فارس از آمادگی این خبرگزاری برای تبادل هیأت‌های رسانه‌ای با ارمنستان خبر داد و افزود: آماده‌ایم پذیرای هیأت‌های رسانه‌ای ارمنستان باشیم و این آمادگی را داریم که با همکاری رسانه‌های ارمنستان تصویر مناسبی از این کشور به مخاطبان خود ارائه دهیم.

موسوی همچنین ابراز امیدواری کرد که ملاقات با سفیر ارمنستان در تهران فتح بابی برای تبادلات رسانه‌ای بیشتر بین دو کشور باشد.

سفیر ارمنستان در تهران ضمن تأیید اظهارات موسوی، گفت: اعضای سفارت ارمنستان در تهران تصاویر مثبتی از ایران در ذهن دارند و حس می‌کنم در محیطی صمیمی و گرم در ایران و در خبرگزاری فارس هستم.

«آرداشس تومانیان» ملت ایران را مردمی ساده، خوب و با گذشت خواند و گفت: ارمنستان در طول تاریخ شاهد نگاه مثبت مردم ایران به خود بوده، ضمن اینکه وقتی مردم دو کشور برخوردشان با یکدیگر این گونه است، این ضرورت برای دولت‌های دو کشور در زمینه گسترش روابط بیشتر احساس می‌شود.

سفیر ارمنستان در تهران با بیان اینکه خبرنگاران این خبرگزاری در حال تلاش برای گسترش روابط ایران و ارمنستان هستند، گفت: مایل هستم که روابط ارمنستان با خبرگزاری فارس دوستانه‌تر و صمیمانه‌تر از قبل باشد.