به نقل از سایت: www.isna.ir

 

استاندار اصفهان گفت: در سفر هیئت‌های خارجی به اصفهان با افتخار اعلام کرده‌ام پیروان ادیان توحیدی در این استان به‌صورت کاملاً مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و سران ادیان توحیدی نیز باهم به گفت‌وگو می‌پردازند ولی با توجه به تبلیغات منفی کشورهای غربی در این خصوص، این زندگی مسالمت‌آمیز برای آن‌ها شگفت‌آور است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار سراسقف اعظم ارامنه مرکز و جنوب ایران و تعدادی از رهبران ادیان توحیدی، ضمن اظهار خوشوقتی از نشست‌هایی که با رهبران ادیان توحیدی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جلسات نشان از وفاق، همدلی و هم‌زبانی بین ادیان مختلف است که در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

استاندار اصفهان در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: نیمه شعبان به اعتقاد مسلمانان نمود آمدن منجی عالم بشریت است.

وی با بیان اینکه هرکدام از ادیان الهی به نحوی به آمدن منجی عالم بشریت اعتقاد دارند، افزود: همه ادیان معتقدند که پایان جهان با آمدن یک منجی، پایانی خوش خواهد داشت و آرزو می‌کنیم که هرچه زودتر منجی عالم بشریت ظهور کند و با پایان دادن به جنگ‌ها و خونریزی‌ها به جهانی با آرامش دست‌یابیم که هدف تمام ادیان است.

زرگرپور با اشاره به ناآرامی‌های منطقه گفت: به لطف خدا و دعای متدینین همه ادیان و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، ایران در بین این ناآرامی‌ها و کشتارها در ثبات، آرامش و امنیت کامل است و خوشبختانه اجازه داده نشده است که دشمنان بتوانند نقشه‌های شوم خود را در کشور به منصه ظهور برسانند.

استاندار اصفهان در ادامه به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: پیشرفت، آسایش و آرامش و وحدت و همبستگی امروز جامعه مدیون انقلاب و اندیشه‌های ایشان است.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفته‌ترین صنایع و تجهیزات چه در حوزه نظامی و چه در حوزه‌های غیرنظامی و همچنین انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و تکنولوژی‌های بزرگ در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: این پیشرفت‌ها در سایه فضایی است که امام ایجاد کرد و به‌جایی رسید که امروز کشور با قلدرهای دنیا سر میز مذاکره نشسته است.

زرگرپور افزود: باید درود بفرستیم به روان پاک آن مرد بزرگی که شاید در یک قرن گذشته نمونه بود و فراتر از دین حرکت کرد به‌ طوری‌ که همه ادیان وی را به‌عنوان یک رهبر انقلابی قبول دارند و مقام معظم رهبری نیز ادامه‌دهنده راه ایشان در راستای پیشرفت و سرافرازی کشور بوده وهستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در 24 خرداد سال 92 دولت تدبیر و امید کشور را تحویل گرفت، گفت:‌ در این زمان علی‌رغم زحمات قبلی، کشور شرایط دشواری را در بعد اقتصادی و سیاست خارجی داشت.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید ارتباط عزتمند با کشورهای دنیا را مشی سیاست خارجی خود قرار داده است، اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته بیش از 80 هیئت‌ سیاسی به اصفهان سفر کرده‌اند و میزان ورود گردشگران نیز 2.5 برابر شده است.

زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر همدلی و هم‌زبانی خوبی بین مسئولان ایجاد شده است، افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت یازدهم، کشور در راه ترقی و پیشرفت در حرکت است.

وی در ادامه به بیان مشکلات استان پرداخت و گفت: اصفهان با معضلات زیادی از جمله مقوله آب، آلودگی هوا و ریزگردها مواجه است که برای حل این مشکلات برنامه‌های جامعی در نظر گرفته شده است که با اجرای بخشی از این برنامه‌ها به‌ویژه در خصوص آب و مقابله با آلودگی هوا قسمتی از این مشکلات مرتفع شده است.

زرگرپور به تدوین طرح ضربتی دو ساله برای مقابله با ریزگردها اشاره کرد و افزود: این طرح با تثبیت 10 هزار هکتار از کانون‌های اصلی گردوغبار انجام خواهد شد.

مدیر ارشد استان به ایجاد دبیرخانه ادیان توحیدی اشاره کرد و افزود: دبیرخانه ادیان توحیدی زیر نظر استانداری ادامه فعالیت خواهد داد و یکی از خانه‌های میراثی بسیار زیبای اصفهان نیز برای احیاء صفاخانه آماده خواهد شد.

بابکن چاریان -اسقف اعظم ارامنه مرکز و جنوب ایران- نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان به همه مسلمانان و آرزوی ظهور منجی کل عالم بشریت از تلاش‌ها، حمایت‌های استاندار اصفهان در ایجاد وحدت و وفاق بین ادیان الهی و اهتمام وی به پویایی دبیرخانه ادیان توحیدی تقدیر و تجلیل کرد.

رهبر زرتشتیان اصفهان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت نیمه شعبان و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) باعث دگرگونی، بیداری و هویت شناسی مردم ایران شد و ما امیدواریم که ایران با وحدت و همبستگی خود به آنچه شایسته و لیاقت هویت و فرهنگ این سرزمین است، دست یابد.

رهبر دین زرتشت در اصفهان با بیان اینکه پیروان ادیان مختلف در سفر به ایران بر این باورند که در ایران فقط قانون جمهوری اسلامی است و هیچ دین و آئین دیگری حق زندگی کردن ندارد، گفت: این در حالی است که مسجد، کلیسا، کنیسه و آتشکده در فاصله کمی از هم ساخته‌ شده‌اند و همه طبق قوانین دینی و آموزشی خود در نهایت صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی باید از اندیشه‌های ما دور شود، گفت: مذهب همه ما انسانیت است و باید با وحدت و همبستگی همیشگی جایگاه واقعی خود را به جهانیان بشناسانیم و آموزه‌های پیامبران را کاربردی کنیم.

به گزارش ایسنا، در این دیدار رهبران هر یک از ادیان توحیدی از جمله اسقف ارامنه جنوب ایران به بیان دیدگاه‌ها خود پرداختند.