به نقل از سایت: www.irna.ir

 

در پی افشاگری روزنامه جمهوریت ترکیه از ارسال تسلیحات دولت رجب طیب اردوغان برای تروریست های داعش درسوریه، دفتر دادستانی کل استانبول پرونده ای علیه چان دوندر سردبیر این روزنامه تشکیل داد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری دولتی آنادولو (Anadolu) ترکیه ضمن این گزارش اعلام کرد که نتوانسته با دوندر تماس بگیرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت جمعه گذشته فیلم کوتاهی راازسه دستگاه کامیون نیروهای ترکیه منتشر کرد که حامل انواع سلاح برای تروریست هایی هستند که در سوریه می جنگند.

طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه این اقدام روزنامه ترکیه را جاسوسی خوانده و اعلام کرده که سردبیر آن روزنامه بهای سنگینی را برای این اقدام خواهد پرداخت.

دوندر در یک اظهار نظر در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: ما روزنامه نگارهستیم و نه کارمند دولت.وظیفه ما مخفی نگاه داشتن اسرار کثیف دولت نیست بلکه به نیابت ازمردم وظیفه داریم مسئولان (این کارها) را معرفی کنیم.

داوود احمد اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز روزگذشته بدون اشاره به محموله کامیون ها اعلام کرد که ترکیه به ترکمن ها در سوریه کمک کرده است.

وی یکشنبه در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: به هیچکس مربوط نیست که درون کامیون ها چه بوده است. بله، برخوردهای شدیدی درسوریه بود و ما به ترکمن ها کمک کردیم.