به نقل از سایت: www.isna.ir

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با ادوارد نالبندیان، وزیر خارجه ارمنستان گفت: آنچه که ارمنی‌ها به واسطه اقدامات ترکیه در گذشته از آن رنج بردند، تمام اقشار ملت ما با همان ابزارهای کشتار و تروریسم از آن رنج می‌برند، هر چند که روش تغییر کرده است.

اشاره بشار اسد به نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی در سال‌های مابین جنگ جهانی اول و دوم است.

وی تصریح کرد: دولت ارمنستان می‌تواند نقش مهمی را در این مرحله‌ خطیر که بر ملت‌های منطقه می‌گذرد، ایفا کند.

***

به نقل از سایت: www.irna.ir

تاکید سوریه و ارمنستان بر نقش مخرب ترکیه در تحولات منطقه

رییس جمهوری سوریه گفت: امروز همه اقشار ملت سوریه به همان چیزی مبتلا هستند که ارمنی ها درطول تاریخ ازآن رنج برده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشاراسد روزچهارشنبه دردیدار با ادوارد نعلبندیان وزیرخارجه ارمنستان افزود: ابزارهای کشتار و ترور همان است هرچند که شیوه و اهداف، متفاوت باشد.

وی با ستایش ازموضع ارمنستان درقبال بحران سوریه ادامه داد: دولت ارمنستان دراین مرحله خطرناک می تواند نقش مهمی را درزمینه انتقال تصویری صحیح ازآنچه درمنطقه می گذرد به کشورهای غربی ایفا کند.

رییس جمهوری سوریه گفت: ارمنستان می تواند خطرات پیشروی و قدرت گیری تروریست های تکفیری مورد حمایت و پشتیبانی مالی و نظامی ازطرف کشورهای غربی و منطقه ای و اهمیت مبارزه عملی با تروریسم را به غربی ها منتقل و تاکید کند که مبارزه با تروریسم نیازمند یک اقدام عملی و نه اینکه در ظاهر مدعی مبارزه با تروریست ها شوند و درخفا ازآن ها حمایت کنند.

وزیرخارجه ارمنستان نیزدر این دیدار با محکوم کردن جنایت های تروریست ها درسوریه گفت: خطر تروریست هایی که اکنون به جان سوریه افتاده اند همه کشورهای منطقه و جهان را تهدید می کند.

ادوارد نعلبندیان افزود: سوریه در طول تاریخ الگویی برای همبستگی میان همه اقشار و اقلیت ها بوده است و براین اساس ضروری است که یک اقدام همه جانبه و حقیقی برای مبارزه با تروریسم و ایجاد شرایط مناسب برای یافتن راه حلی که سوری ها ازطریق آن سرنوشت آینده کشورشان را تعیین کنند صورت گیرد.

دراین دیدار دو طرف تاکید کردند که ترکیه نقش ویرانگری را درمنطقه برعهده گرفته است که تاثیرات منفی آن به ملت سوریه محدود نمی شود بلکه همه ملت های منطقه و حتی ملت ترکیه را نیزتحت تاثیرقرارمی دهد و ضرورت دارد جامعه جهانی به منظور وادارکردن ترکیه به دست برداشتن از نقش ویرانگر خود گام هایی را بردارد.