به نقل از سایت: www.irna.ir

 

نمایش عروسکی 'روزی قاصدک ها می آیند' از گروه تئاتر خورشید از تهران میهمان جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی ارمنستان شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی ارمنستان با شعار 'عروسک ها برای صلح و گفت وگوی بین فرهنگی' از اول تا هفتم ژوئن (9 تا 17 خرداد) در شهر ایروان ارمنستان برگزار می شود.

این جشنواره که به گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحدموسوم به یونسکو اختصاص دارد، با راهپیمایی عروسک های شرکت کننده در شهر ایروان روز اول ژوئن (9 خرداد) آغاز و اجرای گروه های شرکت کننده از کشورهای مختلف از جمله ایران، ارمنستان، ایتالیا، هلند، گرجستان و بلغارستان پی گرفته می شود.

مسئولان برگزاری این جشنواره که به همت دفتر ارمنستان انجمن بین المللی تئاتر عروسکی (International Puppetry Association) موسوم به 'یونیما' برگزار می شود از گروه های شرکت کننده خواسته اند در اقدامی نمادین آب و خاک کشور خود را همراه ببرند تا همراه با یک نهال به نشانه دوستی بین کشورهای جهان در پارکی به نام پارک صلح کاشته شود.

نمایش روزی قاصدک ها می آیند که با تلفیقی از عروسک و بازیگر اجرا می شود و به موضوع جنگ و آثار مخرب آن بر کودکان می پردازد؛ سال گذشته نیز در جشنواره بین المللی هایفیست (High Fest) ارمنستان اجرا شده است.

گروه تئاتر خورشید در سال 1390 توسط سحر شاه گلدی و آقای مانلی وفاداری تاسیس شده و با دعوت رسمی مسئولان یونیما ارمنستان به نمایندگی از ایران در جشنواره یادشده شرکت و به عنوان اولین گروه نمایش روزی قاصدک ها می آیند را اجرا می کنند.

این گروه تاکنون نمایش هایی همچون 'مرد دانا'، 'پرواز عروسک ها'، 'مواجهه' و 'روزی قاصدک ها می آیند' را در جشنواره هایی همچون جشنواره بین المللی تئاتر کودک ارمنستان و جشنواره باریلی هند (Barielly) اجرا و در کنفرانس بین المللی تئاتر مالزی – آذربایجان – صربستان به نام (Sobutica) - شرکت کرده است.

گروه تئاتر خورشید با حمایت دبیرکل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران و مرکز هنرهای نمایشی و همچنین انجمن های دوستی ایران و چند کشور راهی این جشنواره است.