صبح روز  شنبه 12 اردیبهشت 1394، وزیر ورزش و امور جوانان دکتر محمود گودرزی، به همراه مدیر کل ورزش و امور جوانان اصفهان  دکتر سلطان حسینی از دیر آمِناپرگیچ مقدس (کلیسای وانک) بازدید کردند. هیئت بازدید کننده در بدو ورود مورد استقبال ریاست شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران آقای نوئل میناسیان و خانم ملکیان از اعضای هیئت مرکزی باشگاه فرهنگی-ورزشی «آرارات» ارامنه اصفهان قرار گرفتند.

جناب دکتر گودرزی پس از بازدید از کلیسای «هُوسِپ آرِماتاتسی مقدس» و مشاهده موزه «خاچاطور گِساراتسی» و قسمت های مختلف، به خصوص غرفه نسل کشی ارامنه در دوران ترکیه عثمانی، نظرات و دیدگاه های خود را در دفتر یادبود موزه ثبت نمودند.

پس از بازدید از کلیسا و موزه، دکتر گودرزی با مسئولین خلیفه گری در محل تشریفات کلیسای وانک گفتگو کرده و مورد پذیرایی آنان قرار گرفت.

در طی این دیدار آقای میناسیان بر نقش برجسته ورزشکاران ارمنی، همچنین باشگاه های فرهنگی-ورزشی «آرارات» ارامنه اصفهان و تهران در توسعه و پیشبرد ورزش ایران تاکید و از ورزشکاران نامی و مطرح ارامنه ایران یاد کردند. ایشان اعلام کردند که ورزشکاران موفقی که در این باشگاه ها به کیفیت بالای ورزشی می رسند، به عنوان اعضای فعال تیم های مطرح کشور و بعضاً تیم ملی انتخاب شده و نقش چشمگیری در این حیطه ایفا می نمایند.

آقای  نوئل میناسیان در ادامه فرمایشات خود با اشاره به مسابقات جهانی ورزشی ارامنه، یادآور شد که در تابستان آینده این مسابقات در ارمنستان برگزار خواهند شد و حضور پر رنگ ورزشکاران ارامنه ایران در این تورنومنت مهم و ضروری می باشد.

دکتر محمود گودرزی با تاکید و قدردانی از فعالیت مثبت ورزشکاران ارمنی در عرصه ورزش ایران، در زمینه فراهم آوردن امکانات ورزشی و شرکت آبرومندانه ورزشکاران در مسابقات ارمنستان قول مساعدت و همکاری دادند.

در پایان دیدار، با بیان آرزوی موفقیت فی مابین، از طرف ریاست شورای خلیفه گری هدیه ای به رسم یادبود تقدیم وزیر محترم ورزش و امور جوانان دکتر محمود گودرزی گردید.