به نقل از سایت: www.irna.ir

 

رییس جمهوری ارمنستان با تاکید بر اینکه سوریه بر تروریسم پیروز خواهد شد، گفت: ثبات و امنیت بار دیگر به این کشور بازخواهد گشت و دمشق نقش ممتاز خود را در منطقه باز خواهد یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «سرژ سرکیسیان» در دیدار با «محمد جهاد اللحام» رییس پارلمان سوریه که در راس یک هیات پارلمانی در همایش سیاسی-اجتماعی مبارزه با جرم و جنایت در صدمین سالروز نسل کشی ارامنه در ایروان به سر می برد، افزود: روابطی که دو ملت سوریه و ارمنستان را به هم پیوند می دهد بسیار قوی و مستحکم است و هرگز متزلزل نخواهد شد و تغییر نمی کند.

وی تاکید کرد که سوریه بر تروریسم پیروز خواهد شد و امنیت، ثبات و نقش ممتاز خود را در منطقه و جهان بازخواهد یافت.

سرکیسیان، مقاومت مردم سوریه در برابر تروریسم تکفیری را که این کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، ستود و بار دیگر بر حمایت ایروان از دمشق در جنگ با تروریسم تاکید کرد.

وی افزود: ارمنستان از مردم و دولت سوریه در جنگ با تروریسم حمایت می کند.

رییس جمهوری ارمنستان همچنین گفت که موضع کشورش در قبال بحران سوریه در محافل بین المللی هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی همچنین روابط تاریخی و برادرانه مردم دو کشور سوریه و ارمنستان را ستود.

جهاد اللحام رییس پارلمان سوریه نیز در این دیدار از مواضع دولت و ملت ارمنستان در حمایت از کشورش در برابر توطئه های تروریستی و فشارهای سیاسی و اقتصادی کشورهای استعمارگر قدردانی کرد.

اللحام گفت: رهبری سوریه و ارتش و ملت این کشور همچنان به مبارزه با تروریست ها تا نابودی آنها و تحقق پیروزی ادامه می دهند.

وی افزود: سوریه برای همکاری با جامعه بین المللی در چارچوب تصمیمات شورای امنیت درخصوص مبارزه با پدیده تروریسمی که در منطقه و جهان گسترش یافته است و تهدیدی منطقه ای و بین الملل به شمار می رود، کاملا آمادگی دارد. 

رییس پارلمان سوریه همچنین بر همبستگی دولت و ملت سوریه با دولت و ملت ارمنستان در یکصدمین سالروز نسل کشی ارامنه تاکید و تصریح کرد که جهان امروز باید از گذشته درس بگیرد و باید حقوق ملتها و احترام به آن به رسمیت شناخته و افراطی گرایی کنار گذاشته شود.