بعد از ظهر پنجشنبه 27 فروردین 1394، خانم کارملا جیلیو خبرنگار برنامه رادیویی RAI ایتالیا، به همراه همکارانش، پس از بازدید از کلیسای «هُوسِپ آرِماتاتسی مقدس» دیر آمِناپرگیچ مقدس، با رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران آقای نوئل میناسیان دیدار و گفتگو کردند. خبرنگار برنامه رادیویی RAI با ارائه سوالاتی در مورد وضعیت کلی جامعه ارامنه اصفهان، نسل کشی ارامنه توسط دولت ترکیه عثمانی و بیانات رهبر کاتولیک های جهان پاپ فرانسیس و همچنین موضع مسیحیان در قبال اقدامات غیر انسانی گروهک های تروریستی در منطقه، جویای نظرات آقای میناسیان شدند.

آقای نوئل میناسیان اطلاعات جامعی در ارتباط با وضعیت جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران و حقوق آنها ارائه نمود و با اشاره به اینکه در ایران و مخصوصاً اصفهان، پیروان ادیان توحیدی از زندگی مسالمت آمیز و تعامل قابل ستایشی برخوردار هستند، از اینکه این وضعیت در بسیاری از کشورهای منطقه وجود ندارد ابراز تاسف نمود. رئیس شورای خلیفه گری در ادامه سخنان خود، در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص نسل کشی ارامنه، با مغتنم شمردن فرصت بدست آمده از سوی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و جامعه ارامنه اصفهان از پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک به دلیل اتخاذ موضع صریح در قبال بیان حقیقت تاریخی و به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه تشکر و قدردانی نمود.

در پایان فرمایشات خود، آقای میناسیان، با اشاره به اهمیت حیاتی رسانه ها و روزنامه نگاران، از آنها درخواست نمود تصویری واقعی از موقعیت و امکانات اقلیت های دینی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در ایران ارائه دهند. 

پس از مصاحبه، اعضای گروه خبرنگاری از موزه خاچاطور گِساراتسی کلیسای وانک بازدید کردند و پس از آن، در ساعت 19:30 همان روز، با تنی چند از اعضای هیئت امنای باشگاه ورزشی- فرهنگی «آرارات» ارامنه اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.