به نقل از سایت: www.irna.ir

 

اتین محجوبیان مشاور ارمنی نخست وزیر ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه منفورترین چهره در صحنه سیاست این کشور است.

اتین محجوبیان که عضو حزب حاکم عدالت و توسعه نیست و از روشنفکران و نویسندگان صاحب نام ترکیه می باشد، سال گذشته از سوی احمد داود اوغلو نخست وزیر این کشور به عنوان مشاور وی انتخاب شد.

به نوشته روزنامه طرف، محجوبیان در گفت وگو با مجله مونیوز بلژیک اضافه کرد: در میان چهره های سیاسی در ترکیه بیش از همه اردوغان مورد خشم قرار گرفته و بیش از همه به وی توهین شده است.

وی گفت: همکاری با نخست وزیر و حزب حاکم ترکیه به معنی قرار گرفتن در کنار آن حزب نیست، بلکه وی به علت علاقه به سیاست، چنین فعالیتی دارد.

محجوبیان می گوید: اگر کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق نیز از وی دعوت می کرد که مشاور وی باشد، شاید این پیشنهاد را قبول می کرد.

مشاور نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: من برای موفقیت حزب عدالت و توسعه تلاش می کنم؛ من پیشتر به حزب رفاه رای دادم و اکنون نیز به این حزب رای می دهم.

مشاور داوداغلو در گفت وگو با خبرنگاران ترکیه ای همچنین در مورد سخنان اخیر پاپ در مورد نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی که به شدت مورد اعتراض اردوغان و داود اوغلو قرار گرفته است، گفت: وقتی حوادث بوسنی و آفریقا به عنوان نسل کشی ارزیابی می شود، کشتار ارامنه در سال 1915 میلادی نیز باید نسل کشی ارزیابی شود.