به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

رئیس جشنواره حسنات گفت: با یقین می‌گویم برگزاری ۴ دوره با کیفیت جشنواره حسنات با همت بلند زاون قوکاسیان موثر شد و این جشنواره برای آینده خود نیازمند جایگزینی برای وی خواهد بود.

حسین ملایی شنبه شب در مراسم افتتاحیه هفته فیلم حسنات اظهار داشت: جشنواره حسنات امسال کیفیت سالهای گذشته را به دلیل مشکلات مالی نخواهد داشت چراکه ارگانهای مختلفی که از آنها درخواست همکاری داشتیم مساعدت لازم را با ما برای برگزاری جشنواره نداشتند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره های باکیفیتی در کشور  کم نظیر بوده است، ابراز داشت: من سمت های مختلف در بخش های مختلف کشور داشته و از نزدیک درگیر برگزاری برخی جشنواره ها از جمله جشنواره کودک بوده ام و به یقین می گویم در جشنواره حسنات کمتر از ۱۰ درصد این جشنواره ها هزینه می شد.

مدیر عامل کانون حسنات با بیان اینکه هدف اصلی ما در جشنواره حسنات  تلاش برای پیوند هنرمندان، سینما و موضوع احسان و نیکوکاری بود، تاکید کرد: بسیار خوشحالم در طول چهار دوره گذشته هنرمندان و نسل جوان با علاقه مندی به موضوع نیکوکاری روی آوردند که امیدواریم نهال کاشته شده احسان به کمک ارگانهای توانمند تنومند شود.

لزوم برون سپاری برخی فعالیت های دولتی برای ارتقای کیفیت خدمات

رئیس جشنواره حسنات با اشاره به لزوم برون سپاری برخی فعالیت ها توسط  دولت گفت: اگر دولت می خواست در زمینه فعالیت های برخی خیریه ها اقدام کند چندین برابر هزینه در پی داشت چرا که خیران با عشق، علاقه و تدین خود این خیریه ها را اداره می کنند اما برای افراد شاغل ارگان های دولتی این فعالیت ها یک وظیفه اداری است.

وی اضافه کرد: ضمن تجلیل از خیریه ها در این افتتاحیه، یاد دوست عزیزمان زاون قوکاسیان را گرامی داریم، فردی که بیش از ۲۰ سال ارتباط دوستانه با وی داشتم و اعتراف می کنم این ۴ دوره برگزاری جشنواره با همت وی با این کیفیت برگزار شد.

ملایی با تاکید بر اینکه برای سالهای آینده نیازمند جایگزینی برای زاون با اخلاق، مهربان و با رفتار انسان دوستانه هستیم، تاکید کرد: به جرئت می توان گفت که ارزش های اخلاقی والای زاون وی را تا این حد دوست داشتنی کرده بود به گونه ای که تشیع پیکرش نخستین تشییع فردی ارمنی بود که مسلمانان هم از تشییع کنندگان وی بودند.

وی اضافه کرد: نهایت تلاش ادیان تربیت انسانی واقعی است و تمام موارد اخلاقی و انسانی که دین در پی نهادینه سازی آنها در وجود آدمی است در وجود زاون وجود داشت.

زاون برای ارتقای فرهنگی کشور از وجود خویش مایه گذاشت

رئیس جشنواره حسنات با اعتقاد بر اینکه امکان ندارد چنین اخلاق نیکویی در وجود کسی باشد و وی تا این حد محبوب و دوست داشتنی برای همگان نگردد، گفت: باید تلاش کنیم ما نیز در اخلاق و رفتار خود شبیه زاونی باشیم که کسی وی را نشناخت مگر اینکه به نیکی از وی یاد کرد.

وی اضافه کرد: عشق به وطن در وجود زاون موج می زد و تا آنجا توان داشت برای ارتقای فرهنگی و هنری کشور کم نگذاشت و زندگی خود را وقف کشورش کرد.

ملایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به یقین آثاری که درباره ارزش های انسانی و تاکید بر آنهاست تا همیشه تاریخ پایدار خواهد ماند، بیان داشت: رفتاری مقبول جامعه خواهد بود که بر ارزش های انسانی تاکید داشته باشد و  در این ارتباط چه چیز مهم تر از احسان و نیکوکاری است

تجلیل از خیریه های برتر استان و برگزاری یادبود زاون قوکاسیان

وی اضافه کرد: احسان و نیکوکاری دامنه بسیار گسترده ای دارد و از جوانان علاقه مند به زاون می خواهم در این راه گام بردارند و ما را نیز در این راه یاری کنند.

در افتتاحیه هفته فیلم حسنات از خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی محمودیه، خیریه حضرت ثامن الحجج (ع)، انجمن خیریه صرع اصفهان، خیریه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، خیریه فرهنگی مکتب الحسین (ع) و خیریه حضرت قائم (عج) حبیب آباد و از مادر شهید نوربخش نیز تجلیل شد.

همچنین در این بخشی از این همایش یادبود زاون قوکاسیان دبیر فقید هنری جشنواره حسنات و منتقد و مستند ساز نامی سینما برگزار شد.