به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

به همت مؤسسه حفظ میراث فرهنگی ارامنه و هماهنگي رايزني فرهنگي كشورمان، نمایشگاه هنري طي ارديبهشت‌ماه سال آينده در ايران برپا مي‌شود.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجيد مشكي، رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان به دعوت از ساموئل کاراپتیان، مسئول و دبیر مؤسسه حفظ میراث فرهنگی ارامنه در محل این مؤسسه حاضر و پيرامون روابط تاريخي و فرهنگي دو كشور بحث و گفت‌وگو كردند.

همراه با بازدید رايزن فرهنگي كشورمان از مخزن نمایشگاهی مؤسسه حفظ میراث ارامنه نسبت به برپایی نمایشگاه‌ هنري به منظور بازسازی و حفظ و نگهداری میراث ارامنه در ایران با مؤسسه حفظ میراث ارامنه توافق به عمل آمد.

همچنين، مقرر شد تا این نمایشگاه با هماهنگي رايزني فرهنگي ايران در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال آينده در ایران برپا شود.

در بخشي ديگر از این دیدار، مسئول و دبیر مؤسسه حفظ میراث فرهنگی ارامنه با اشاره به فعالیت‌های اين مؤسسه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بهترین کشورها در حوزه حفظ و نگهداری میراث اقلیت‌های قومی، دینی و مذهبی به شمار مي‌رود.

وي با تشریح مشاهدات حضوری خود در ایران، اظهار كرد: مؤسسه حفظ میراث ارامنه توانسته 100 هزار عكس از آثار هنري اعم از کلیسا، خانه، پل، نقش قبور و ... مربوط به ارامنه را در ایران تهيه كند.

کاراپتیان در سخنان پاياني خود، خاطرنشان كرد: این عکس‌ها ضمن ارزشی که از نظر ثبت وقایع تاریخی دارند، داراي ارزش پژوهشی و تحقیقاتی هستند.