به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

جلسه هم اندیشی دولت و مجلس با اعضای برگزیده انجمن دوستی ایران و ارمنستان در مورخ یکشنبه 10/12/93 در تهران برگزار گردید. در این جلسه که نمایندگانی از  وزارتخانه های امورخارجه، کشور، نیرو، ارشاد اسلامی، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان، کارشناسان ارشد حوزه قفقاز و اعضای برگزیده انجمن دوستی ایران و ارمنستان حضور داشتند مهندس عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس به عنوان میهمان ویژه نشست در سخنانی ضمن اشاره به روابط دیرینه و کهن دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، روابط خوب دو کشور درکلیه عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی... را برشمرده و بر نقش بسیار سازنده منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس به عنوان پلی بین دو کشور تاکید نمود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ضمن اینکه خواستار حضور فعال تر سرمایه گذاران ارمنی در منطقه آزاد ارس و انجام سرمایه گذاری های مشترک و فعالیت های اقتصادی و صنعتی دوجانبه با کشور ارمنستان گردید بر آمادگی ارس به ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی تاکید نمود. ایشان در بخشی از سخنانشان به فعالیت های جدید منطقه آزاد ارس در منطقه نوردوز ( تنها مرز مشترک بین ایران و ارمنستان ) و ارائه تسهیلات و امکانات رفاهی در گمرک نوردوز  اشاره نمود و باتوجه به فراهم شدن زمینه های حضور اقتصادی فعالتر کشورمان در روسیه، کشور ارمنستان را به عنوان پل ارتباطی که می تواند این روابط را تسهیل نماید برشمرد. عرب باغی اظهار داشت تولیدات مشترک با کشور ارمنستان و استفاده از تسهیلات اتحادیه گمرکی اروآسیا می تواند موجبات حضور قدرتمند اقتصادی، تجاری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در بازار بزرگ و وسیع روسیه و کشورهای دیگر مشترک المنافع گردد.

در پایان مراسم سایت جدید اینترنتی دو زبانه انجمن دوستی ایران و ارمنستان توسط مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس افتتاح و از دو کتاب جدید منتشره که توسط آندرانیک خچومیان مترجم توانمند ارمنی کشورمان اخیرا از زبان ارمنی ترجمه و منتشر گردیده رونمایی گردید.