به نقل از سایت: www.hoosk.net

 

نماینده استانبول در مجلس ترکیه حزب حاکم عدالت و توسعه را به پرداخت 65 میلیون دلار به لابی صهیونیست ها در آمریکا متهم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه ، آیکوت اردوغدو نماینده استانبول از حزب جمهوریت خلق تاکید کرد ، اسنادی در اختیار داریم که نشان می دهد ،‌ حزب عدالت و توسعه به لابی اسرائیل و یهودی در آمریکا 65 میلیون دلار کمک مالی کرده است.

وی در کنفرانس خبری در مجلس ترکیه با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه خود را حزبی ضد اسرائیلی معرفی کرده و در ترکیه به قدرت رسیده است ، افزود : اردوغان 29 ژانویه 2009 میلادی با اعتراض به اظهارات شیمون پرز در اجلاس داووس به نوعی به اقدامات اسرائیل اعتراض کرد. پس از آن در ترکیه تبلیغاتی در این زمینه که اردوغان و حزب عدالت و توسعه مخالف اسرائیل و در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند ، آغاز شد.

وی گفت : 65 میلیون و 397 هزار و 37 دلار از بودجه دولت جمهوری ترکیه به شرکت های مختلف پرداخت کرده است.

نماینده استانبول گفت: حزب عدالت و توسعه مانند بسیاری از سیاست های خود در سیاست هایش در قبال اسرائیل نیز مرموزانه رفتار می کند.

نماینده استانبول در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت :‌ احتمال زیادی وجود دارد که پولی که به لابی های یهودی پرداخت شده است از بودجه وزارت امور خارجه ترکیه و بودجه محرمانه تامین شده باشد.

لازم به ذکر است لابی ارمنی در آمریکا نیز به این خبر واکنش نشان داده و یکی از اهداف ترکیه را در پرداخت این مبلغ نزدیک شدن یکصدمین سالگرد نسل کشی ارمنیان و تکاپوی هر ساله کنگره آمریکا در به رسمیت شناختن این واقعه دانسته است. در واقع ترکیه می خواهد با یک تیر دو نشان بزند.

 

www.taraf.com.tr