به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

سه شنبه گذشته، دو هفته مانده به انتخابات اتاق بازرگانی ایران، جلسه بحث و تبادل نظر با موضوع اهمیت حضور فعالین اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران در سالن اجتماعات انجمن صنعتگران ارمنی ایران برگزار شد.

این نشست که به منظور وفاق بیشتر بین فعالین این حوزه و با تدبیر آقای هرویک یاریجانیان برگزار شد با حضور آقای عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی و دکتر کارن خانلری، نماینده مجلس ارمنیان همراه بود. در این نشست از کلیه بازرگانان دارای کارت بازرگانی معتبر دعوت به عمل آمده بود تا ضمن بیان مشکلات خود در جریان برنامه ها و اهداف کاندیداهای نمایندگی قرار گیرند.

آهارونیان رئیس اتاق ایران و ارمنستان، حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، دکتر قصری عضو انجمن ملی پلاستیک، مهندس صبوری رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک، سردبیر مجله صنعت پلاستیک، و بسیاری از فعالین و صاحب نظران حوزه اقتصادی و تجاری از حاضرین در این جلسه بودند که به ایراد سخنرانی و ترسیم دیدگاه های خود پرداختند.

پس از سخنان یاریجانیان که با خیر مقدم گوئی و اعلام هدف از برگزاری جلسه فوق همراه بود دکتر کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش مجلس به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده ارمنیان تهران و شمال کشور در مجلس، با ذکر این نکته که ارمنیان ایران همواره در بخش های صنعت و تولید کشور گام های مهمی برداشته اند ولی هیچ گاه در بدنه دولت و تصمیم گیری های اجرائی حضور نداشته اند از حضور هرویک یاریجانیان در انتخابات اتاق بازرگانی ایران استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که این امر بتواند بر تصویر ناعادلانه ای که از عدم حضور اقلیت های دینی در بدنه دولت بوجود می آید خط بطلان کشیده و زمینه را نیز برای فعالیت در بدنه اجرائی مملکت برای اقلیت های دینی هموار نماید.

عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران سخنران دیگر این نشست بود که با اعلام حمایت از شعار «وفاق بیشتر»، شعار انتخابی توسط آقای یاریجانیان، از حضور فعالین اقتصادی و بازرگانی در اتاق بازرگانی ایران استقبال کرد.

وی که در سالن اجتماعات انجمن صنعتگران ارمنی ایران سخن می گفت با اعلام این موضوع که صنعتگران ارمنی با اینکه در بدنه اجرائی دولت حضور ندارند، ولی در این بدنه حضوری کاملاً محسوس دارند. یادآور شد: محصول تولیدی و ساخته دست صنعتگران ارمنی در دور دست ترین نقاط کشورمان هم شاهدی برحضور آنان در تمامی سرزمین پهناور ایران است. این حضور درست است که حضوری در بدنه دولت نیست‌، ولی دولت کاملاً این عضو از بدنه خود را احساس می کند.

مشروح این نشست طی شماره های آتی در دسترس خوانندگان عزیز ضمیمه فارسی روزنامه آلیک قرار خواهد گرفت.