به نقل از سایت: www.imna.ir

 

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان اظهار داشت: هفته آينده حدود ۹۰ پروژه با اعتباري بالغ بر ۱۷۰ ميليارد تومان به صورت نقدي و غيرنقدي به بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش ايمنا، حميد عصارزادگان در جمع خبرنگاران ضمن تبريك ميلاد حضرت زينب (س) اظهارداشت: منطقه ۵ با وسعت ۶ هزار و ۲ هكتار و جمعيتي بالغ بر ۱۷۵هزار نفر به دليل مجاورت با رودخانه زاينده رود ، پل هاي تاريخي و منطقه گردشگري صفه ميهمان خانه شهر اصفهان محسوب مي شود.

وي با اشاره به اينكه محله تاريخي جلفا از لحاظ ملي و بين المللي مطرح است، افزود: ساليان سال است كه هموطنان ارامنه زندگي مسالمت آميزي در كنار مسلمانان دارند.

منطقه ۵ از لحاظ بودجه در رتبه دوم قرار دارد

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان با بيان اينكه منطقه ۵ داراي ۱۴ محله است، تصريح كرد: محله كوي سپاهان از لحاظ جمعيتي كمترين و محله حسين آباد و وحيد بيشترين تراكم جمعيتي را دارند.

عصارزادگان با اشاره به اينكه ۵۵ درصد منطقه ۵ كاربري خدماتي دارد، خاطرنشان كرد: ۵۵ درصد از تخت هاي بيمارستاني شهر اصفهان در اين منطقه قرار دارد همچنين مركز ستاد فرماندهي ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج در اين منطقه مستقر هستند.

وي با بيان اينكه منطقه ۵ از لحاظ بودجه در رتبه دوم قرار دارد، اظهار داشت: از لحاظ سرانه فضاي سبز و تعداد پاركينگ منطقه ۵ در بين مناطق ۱۵ گانه رتبه دوم را دارد و از نظر جمعيتي بعد از مناطق ۸، ۱۰ و ۱۴ در رتبه چهارم قرار دارد.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان در خصوص احداث شهرك سپاهان شهر بر اساس استانداردهاي طرح تفصيلي ادامه داد: سپاهان شهر تنها شهركي است كه بر اساس استانداردهاي طرح تفصيلي احداث شده است.

عصارزادگان اضافه كرد: استانداردهاي شهري نيز در كوي سپاهان و كوي امام جعفرصادق(ع) رعايت شده است.

۲۷۳ ميليارد تومان بودجه منطقه ۵ در سال آينده

وي با اشاره به بودجه منطقه 5 در سال جاري گفت: در سال جاري ۲۲۳ ميليارد تومان بودجه به صورت نقدي و غير نقدي براي منطقه ۵ اختصاص داده شده است.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان افزود: در سال آينده نيز ۲۷۳ ميليارد تومان اعتبار به صورت نقدي و غير نقدي براي منطقه ۵ در نظر گرفته شده است.

عصارزادگان با بيان اينكه از سال ۹۰ تاكنون رديف هاي اعتباري منطقه ۱۹۸ درصد افزايش يافته است، تصريح كرد: طي سه سال گذشته علي رغم بحران هاي اقتصادي ، كاهش صدور پروانه هاي ساختماني و ركود ساخت و ساز درآمد منطقه مازاد بر ۱۰۰ درصد تحقق يافته است.

اختصاص ۵۰ درصد از بودجه منطقه به مناطق محروم و پروژه هاي متمركز

وي با اشاره به اينكه ۵۰ درصد از بودجه منطقه در مناطق محروم و پروژه هاي متمركز هزينه مي شود، خاطرنشان كرد: از اين اعتبار ۴۱ درصد سهم شهرداري مركزي در مناطق محروم و خريد اتوبوس و ۸ الي ۹ درصد اعتبار به طرح هاي گردشگري ناژوان اختصاص مي بايد.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۷ ميليارد تومان و امسال ۱۰ ميليارد تومان براي كمك به خريد اتوبوس اختصاص داده شده است.

عصارزادگان ادامه داد: علاوه بر هزينه هاي جاري ۳۳ درصد از خالص بودجه عمراني در منطقه هزينه مي شود.

وي با اشاره به اينكه در سال جاري نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزايش رديف هاي اعتباري داشتيم، گفت: در رابطه با پروانه هاي ساختماني نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد مراجعه شهروندان كاهش يافته است اما منطقه ۵ در بين مناطق ۱۵ گانه از نظر وصول درآمد در رتبه اول قرار دارد.

۹۰ پروژه با اعتبار ۱۷۰ ميليارد تومان آماده بهره برداري است

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان با بيان اينكه در سال آينده نيز ۲۲ درصد در بخش نقدي و غيرنقدي رديف هاي اعتباري منطقه افزايش مي يابد، افزود: هفته آينده حدود ۹۰ پروژه با اعتباري بالغ بر ۱۷۰ ميليارد تومان به صورت نقدي و غيرنقدي به بهره برداري خواهد رسيد.

عصارزادگان با اشاره به فعاليت شركت مجتمع گردشگري و توسعه سياحتي سپاهان در صفه تصريح كرد: ۵۰ درصد از سهم اين شركت متعلق به منطقه ۵ و مابقي آن به شهرداري مركزي و برخي از سازمان هاي مربوطه است.

وي اضافه كرد: با توجه به خشكي رودخانه زاينده رود مراجعه به مجموعه گردشگري ۴۰ درصد افزايش يافته است.

راه اندازي فاز دوم تله كابين تا قلعه شاه دژ

وي به راه اندازي تله كابين در دو فاز، تله سيژ ناژوان و شهربازي روياها اشاره و خاطرنشان كرد: فاز دوم تله كابين با هزينه اي بالغ بر ۶ ميليارد تومان از سوي متخصصان شركت و با نظارت شركت اشكوفر اتريش انجام شده است.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان با بيان اينكه فاز دوم تله كابين به طول يك هزار و ۸۵۰ متر حدفاصل ايستگاه دوم تا قلعه شاه دژ مي باشد، اظهار داشت: با بهره برداري از فاز دوم تله كابين شهروندان و حتي افراد سالمند و معلول مي توانند با استفاده از تله كابين بام شهراصفهان را مشاهده كنند.

عصارزادگان با اشاره به اينكه ۲ ميليارد تومان براي ساماندهي و بهسازي قلعه شاه دژ هزينه شده است، ادامه داد: بهسازي ديوار سربازخانه در مجموعه قلعه شاه دژ انجام شده كه در اين راستا مسير فرح بخشي را براي شهروندان ايجاد مي كند.

وي بيان كرد: احداث اولين نمازخانه در پارك كوهستاني صفه، احداث قرنطينه و درمانگاه باغ وحش صفه، ايمن سازي مسيرهاي صعب العبور از جمله طرح هاي انجام شده در اين منطقه است.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان اضافه كرد: در سال ۹۰ در طول سال ۱۱ نفر در كوه صفه به دليل حادثه جان خود را از دست دادند اما با ايمن سازي مسير امسال اين آمار به يك نفر كاهش يافته است.

احداث اولين پاركينگ مكانيزه در شهر اصفهان

وي با اشاره به برخي از پروژه هاي شاخص اين منطقه تصريح كرد: اولين پاركينگ مكانيزه شهر اصفهان در محل ساختمان منطقه ۵ در زميني به مساحت ۹۸ مترمربع احداث شده است.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان ظرفيت پارك خودرو را در اين پاركينگ مكانيزه ۳۶ خودرو عنوان كرد و گفت: با توجه به قيمت بالاي زمين در اين منطقه احداث پاركينگ مكانيزه در دستور كار قرار گرفت كه اين پاركينگ در سه سري احداث و به زودي به بهره برداري مي رسد.

مجموعه مسكوني شهيد قاسمي آماده بهره برداري است

عصارزادگان با اشاره به احداث مجموعه اداري مسكوني شهيد قاسمي افزود: ۸۰ درصد از شهرونداني كه منازل آنها در مسير طرح هاي عمراني قرار مي گيرد به دليل تعلق خاطري كه به محل دارند حاضر نيستند در محله ديگري اسكان يابند از اين رو ۵۴ واحد مسكوني در اين مجموعه احداث شده است تا در طرح هاي معوض اين منطقه مورد استفاده قرار گيرد.

وي تصريح كرد: بر اين اساس در طرح كليد در مقابل كليد منازلي كه در مسير خيابان ۱۱ محرم نيز هستند مي توانند از آپارتمان هاي مجموعه شهيد قاسمي معوض دريافت كنند.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه مجموعه مسكوني شهيد قاسمي آماده بهره برداري است، خاطرنشان كرد: محله دنارت و صحرا روغن از محلات محروم منطقه هستند كه رسيدگي ويژه به اين محلات در دستور كار قرار گرفته است.

عصارزادگان با بيان اينكه كوچكترين سرانه خدماتي در غرب خيابان وحيد وجود نداشت، اظهار داشت: در راستاي رفع محروميت اين محدوده سال گذشته احداث خيابان علامه محمد تقي جعفري حدفاصل بلوار كشاورزي تا رودكي انجام شده است.

وي ادامه داد: در مقابل مسجد امام حسين(ع) زميني به وسعت ۳ هزار مترمربع به فضاي سبز تبديل شده است.

بستر راه اندازي خط ۲ بي.آر.تي آماده مي شود

مديرمنطقه ۵ شهرداري اصفهان با اشاره به تعريض خيابان حكيم نظامي اضافه كرد: به منظور تعريض خيابان حكيم نظامي جوي آب و كانال دفع آبهاي سطحي بازسازي و ۲.۵ متر به عرض اين خيابان افزوده شده است.

عصارزادگان با بيان تعريض پل فلزي يكي از طرح هاي شاخص اين منطقه در سال آينده است، گفت: با تعريض خيابان حكيم نظامي و پل فلزي بستر اجراي خط ۲ بي.آر.تي در اين محور فراهم مي شود.

وي با اشاره به احداث پروژه مشاركتي مبلمان شهري در چهارباغ بالا افزود: پروژه مشاركتي مبلمان شهري با مشاركت بنياد مستضعفان در دست اجراست و در ۶ ماهه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان تصريح كرد: ساخت آبنما تصادفی و موزيكال سپاهانشهر و خيابان شهيد قاسمي هفته آينده به بهره برداري مي رسد.

تصفيه پساب سپاهان شهر خردادماه سال ۹۴ وارد مدار مي شود

عصارزادگان خاطرنشان كرد: با توجه به كمبود آب ۱۵ چاه با مجوز سازمان آب منطقه اي حفر شده است كه اين چاهها در اختيار ناژوان و منطقه ۶ قرار گرفت.

وي با بيان اينكه تصفيه پساب سپاهان شهر با مشاركت سپاه صاحب الزمان و شهرداري با اعتبار ۴ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان در دست انجام است، اظهار داشت: تصفيه پساب سپاهان شهر تا خردادماه سال آينده وارد مدار مي شود و براي آبياري فضاي سبز منطقه و پادگان هاي اين محدوده مورد استفاده قرار مي گيرد.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه بالغ بر ۹۸ درصد از معابر منطقه به صورت آبياري تحت فشار انجام مي شود، ادامه داد: آبياري فضاي سبز كوي امام جعفرصادق(ع)، كوي سپاهان و كوي صفه با استفاده از چاههاي آب در پارك ملت پمپاژ مي شود.

عصارزادگان با بيان ايـنكه لوله پمپاژ آب بازسازي شده است، اضافه كرد:آب از پارك ملت در ۴ مرحله پمپاژ به حكيم نظامي، تقاطع غزه، بيمارستان الزهرا و صفه مي رسد.

احداث پاركينگ براي كاهش ترافيك منطقه

وي بيان كرد: ترافيك خيابان هاي توحيد، حكيم نظامي و نظر يكي از مشكلات اين منطقه محسوب مي شود از اين رو يكي از اقدامات منطقه براي كاهش ترافيك احداث پاركينگ بوده است.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان گفت: احداث پاركينگ در ورودي خيابان محتشم كاشاني با ظرفيت ۳۵۰ خودرو، پاركينگ در مجاورت تله كابين صفه با ظرفيت ۸۰۰ خودرو و در مجاورت رستوران زاگرس در كوه صفه با ظرفيت ۶۰۰ خودرو از اقدامات اين منطقه بوده است.

عصارزادگان با بيان اينكه پاركينگ ورودي خيابان نظر شرقي در حال تملك است، افزود: احداث پاركينگ در خيابان نظر مياني و ميدان جلفا نيز در دستور كار قرار دارد.

پيشرفت ۵۰ درصدي مجتمع ايستگاهي قطارشهري

وي با اشاره به احداث مجتمع ايستگاهي قطار شهري تصريح كرد: مجتمع ايستگاهي قطار شهري ۵۰ درصد پيشرفت داشته است و تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اين مجتمع در ميدان آزادي كه روزانه با ترافيك بالايي روبروست، در حال اجراست، خاكبرداري پروژه تنها در شب امكان پذير است از اين رو سرعت اجراي پروژه كند مي باشد.

عصارزادگان با اشاره به آسفالت خيابان نظر غربي اظهار داشت: با توجه به فرسودگي شبكه فاضلاب در خيابان نظر غربي بازسازي اين شبكه در حال انجام است كه تاكنون ۹۵ درصد پيشرفت داشته از اين رو پس از تكميل طرح آسفالت معابر انجام مي شود.

محلات محروم صحرا روغن و دنارت جز منطقه ۵ است

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص برخورداري منطقه ۵ گفت: وقتي مسئولان عالي رتبه به اصفهان سفر مي كنند ياد گرفته ايم كه نقاط ديدني محور چهارباغ، هتل عباسي و بهترين اماكن شهر را به آنها نشان دهيم و اين باعث شده اصفهان را شهري برخوردار بنامند و كمترين بودجه ها را به اصفهان اختصاص دهند.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان افزود: مصداق اين موضوع در منطقه ۵ شهر اصفهان مي باشد به طوري كه منطقه ۵ به خيابان هاي توحيد و نظر ختم نمي شود و محله هاي صحرا روغن و دنارت هم جز محلات اين منطقه محسوب مي شوند كه فضاهاي خدماتي در آنها ديده نشده است.

عصارزادگان تصريح كرد: ۳۸ درصد از بودجه سال آينده معادل ۲۰ ميليارد تومان براي توسعه فضاي سبز و كمك به پروژه هاي عمراني مناطق ۱۱ و ۲ اختصاص مي يابد .

خروج پادگان ها از شهر

وي به خروج پارگان ها از منطقه ۵ اشاره و خاطرنشان كرد: دستوري در ستاد فرماندهي كل قوا مطرح شده است كه پادگان ها بايد از شهر خارج شوند.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان اظهار داشت:ستاد فرماندهي نيروي انتظامي، ارتش و پليس راهور در منطقه ۵ استقرار دارند به طوري كه بهترين زمين هاي منطقه را در اختيار دارند كه لازم است اين ستادها به خارج از شهر منتقل و زمين هاي اين اماكن به خدمات شهر تغيير كاربري يابد.

اختصاص ۲۲ درصد از بودجه منطقه به مباحث فرهنگي

عصارزادگان با بيان اينكه ۲۲ درصد از بودجه منطقه به مباحث فرهنگي اختصاص يافته است، گفت: در سال گذشته سالن مطالعه حضرت مريم در خيابان خاقاني ويژه بانوان، سالن مطالعه شهيد علي طاهري در حسين آباد، فرهنگسراي سبحان در سپاهان شهر و فرهنگسراي شهيد موحدي در كوچه قزلباش راه اندازي شده است.

سرانه فضاي سبز منطقه ۲۳ مترمربع

وي با اشاره به اينكه منطقه ۵ نگاه ويژه به مباحث ورزشي دارد كه مصداق آن احداث ورزشگاه شهداي وحيد است، افزود: سرانه فضاي سبز منطقه ۲۳ مترمربع است كه پس از منطقه ۴ بيشترين فضاي سبز را در اصفهان به خود اختصاص داده است.

مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان تصريح كرد: اين آمار جدا از فضاي سبز پادگان ها و دانشگاهاي اين منطقه مي باشد كه با احتساب آنها سرانه فضاي سبز ۳۳ درصد است.

عصارزادگان به احداث هتل هما اشاره كرد و ادامه داد: سالهاي پيش زميني توسط شهرداري به مجموعه هتل هما فروخته شده است اما آنها نظر دارند در كنار صفه ۸ طبقه هتل احداث كنند و از طريق ديوان عدالت اداري در حال پيگيري موضوع هستند به طوري كه قطعا كميسيون ماده ۵ به آن راي نمي دهد.

وي اضافه كرد: پيشنهاد شهرداري اين بوده است كه هتل دو طبقه زيرزمين و ۳ طبقه بر روي آن احداث شود اما تا زماني كه كميسيون ماده ۵ تصويب نشود نمي توان اقدامي كرد.