به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

طلاب حوزه علمیه قم طی سفر دو روزه خود به تهران با اقلیت‌هایی دینی از جمله مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان دیدار کردند.

در پی دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشورمان در مجلس شورای اسلامی‌ با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر برقراری پیوند دوستی میان مسیحیت، گروهی از طلاب حوزه علمیه قم نیز در راستای گفت‌وگوی بین‌الادیانی و ایجاد همدلی با اقلیت‌های مذهبی، در سفر دو روزه‌ای به بازدید از کلیسا و کنیسه شهر تهران پرداختند.

طلاب حوزه علمیه قم طبق هماهنگی که مدتی قبل برای این دیدار انجام شده بود در مراسم روز یکشنبه مسیحیان کلیسای شرق آشوری بزرگترین کلیسای آشوریان ایران که شامل مراسم قربانی و آیین دینی آنها بود شرکت کردند.

در این مراسم، اسقف مباحثی را از وضعیت مسیحیان آشوریان در ایران و سایر کشورهای جهان مطرح کرد، برنامه‌های عبادی آنها و تفاوتشان با مراسم عبادی ادیان مختلف مانند کاتولیک و ارامنه چیست، چه مشکلاتی در خصوص اجرای مناسک و برنامه‌های مذهبی‌شان دارند و به طور کلی بحث‌های درون ادیانی عنوان شد.

سپس اسقف به زبان فارسی از حضور طلاب در مراسم مذهبی‌شان تشکر کرد و به آنها خوش‌آمدگویی گفت که از پایتخت مذهبی ایران به کلیسا آمده‌اند.

از آنجایی که رشته تحصیلی طلاب ملاقات‌کننده، رشته‌های دین‌شناسی است لذا موارد گفت‌وگو هم در قالب مباحث آکادمیک و علمی انجام می‌شود.

این گروه از طلاب بعدظهر امروز از معبد زرتشتیان با عنوان نیایشگاه «آدریان» بازدید کردند و برای فردا صبح کنیسه یهودیان و بعدظهر از کلیسای اسقف سرکیسیان، بازدید خواهند کرد.