با به پایان رسیدن مدت زمان فعالیت سفیر جمهوری ارمنستان در ایران آقای گریگور آراکلیان، جهت تقدیر از زحمات و ارج نهادن فعالیت های ایشان، روز سه شنبه 28 بهمن 1393 در سالن اجتماعات کلیسای وانک، مراسم تودیع و پذیرایی برگزار گردید.

در این مراسم آقای آراکلیان، عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، و روسا و نمایندگان هیئت ها و انجمن های فعال ارامنه اصفهان و شاهین شهر حضور داشتند.

در طی این دیدار فعالیت های آقای گریگور آراکلیان در جهت استحکام و گسترش روابط دو کشور و ملت همسایه و دوست ایران-ارمنستان، همچنین همکاری صمیمانه وی با سه خلیفه گری ارامنه در ایران، بخصوص خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در جهت رفع مشکلات جامعه ارامنه ایران مورد تقدیر و تمجید قرار گرفت.

عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان، ریاست شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین نمایندگان هیئت های مختلف مراتب قدردانی و سپاس خود را از زحمات و فعالیت های بی شائبه آقای آراکلیان ابراز نمودند. در ادامه سفیر ارمنستان طی ایراد فرمایشاتی، با اشاره به مناسبات دو جانیه ایران و ارمنستان، ابراز امیدواری نمود که در آینده نیز همکاری ها و روابط بین دو کشور گسترش یابد.

در پایان از طرف خلیفه گری ارامنه هدیه ای به رسم یادبود تقدیم آقای گریگور آراکلیان گردید و حاضرین با آرزوی موفقیت و کامیابی برای سفیر محترم با ایشان وداع کردند.