به نقل از سایت: www.irna.ir

 

هم افزایی فرهنگی و تبادل گردشگر بین اصفهان و ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان گسترش می یابد.

به گزارش ایرنا، این موضوع در دیدار « میخک آپرسیان» رئیس دپارتمان گردشگری جمهوری ارمنستان با « فریدون الهیاری» مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان بررسی و تاکید شد.

آسپریان در این دیدار گفت: اصفهان می تواند یکی از مقاصد گردشگری شهروندان جمهوری ارمنستان قرار گیرد.

وی با اشاره به جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان اصفهان افزود: اصفهان نه تنها یکی از معتبرترین و زیباترین شهرهای ایران، بلکه یکی از شهرهای زیبای جهان است.

رئیس دپارتمان گردشگری جمهوری ارمنستان اظهار کرد: سازمان گردشگری به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت اقتصاد جمهوری ارمنستان در سالهای اخیر تلاش فراوان برای توسعه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای جهان از جمله کشور بزرگ ایران انجام داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این دیدار به تاریخ و تمدن ایران و نقش اصفهان در پایه ریزی این تمدن اشاره کرد و گفت: اصفهان یکی از مراکز اصلی توسعه فرهنگ و تمدن ایران و از اصلی ترین مساکن ادیان توحیدی در کشور است.

الهیاری با اشاره به سکونت هزاران هموطن ارمنی در استان اصفهان و فعالیت اجتماعی و فرهنگی آنها، افزود: چند سال است که رشته زبان و ادبیات ارمنی و حتی کرسی ارمنی شناسی در دانشگاه اصفهان تاسیس شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان در این جلسه ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای مسئول برای اولین بار خط زمینی انتقال گردشگران ارمنی بصورت مستقیم از ارمنستان و ایروان به اصفهان راه اندازی شود.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی روز سه شنبه گزارش داد؛ آپرسیان نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: در صورت فراهم شدن زمینه تردد مستقیم اتوبوس های گردشگری از ارمنستان به ایران و اصفهان می توانیم در زمینه توسعه گردشگری بین دو کشور گامهای بلندی برداریم.

اصفهان با 20 هزار و 145 اثر تاریخی که از این تعداد دو هزار اثر به ثبت ملی رسیده است همچنین جاذبه های طبیعی و فرهنگی در کانون توجه گردشگردان داخلی و خارجی قرار دارد.