به نقل از سایت: www.irna.ir

 

سفیر کشورمان در ایروان گفت: احترام ارامنه در ایران و نیز روابط عالی ایران وارمنستان به عنوان دو کشور مسلمان و مسیحی نمونه بارز همزیستی مسالمت آمیز ادیان و خط بطلانی بر تبلیغات اسلام هراسی است که این روزها ترویج می شود.

محمد رییسی در گفت وگوی برنامه زنده استودیوی شبکه یک دولتی ارمنستان با عنوان «سلام صبح به خیر ارمنستان» که به مناسبت روز ملی کشور انجام شد، با ارزیابی روابط دو کشور اظهار داشت: در سه ماه گذشته علاوه بر سفر وزیر انرژی ارمنستان به ایران، شاهد سفر نخست وزیر و اعضای کابینه آن کشور به ایران و نیز برگزاری دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ارمنستان بودیم.

سفیر جمهوری اسلامی در ایروان برای مردم و ملت ارمنستان آرزوی بهروزی و سعادت کرد.

در ادامه مجری برنامه سلام صبح به خیر ارمنستان از کشورمان به دلیل نگهداری و مرمت آثار تاریخی ارامنه در ایران قدردانی کرد.

سفیر کشورمان در ایروان در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود به تبلور علل وقوع انقلاب اسلامی در شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم با پیروی از امام خمینی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در ایران را سرنگون و رژیمی برآمده از خود را بر سرکار آوردند.

وی تصریح کرد: همه ساله در چنین روزی (22 بهمن) مردم ایران با راهپیمایی در خیابانهای همه شهرها و روستاهای کشور یاد و خاطره روزهای پیروزی انقلاب را گرامی داشته و جشن می گیرند.

مراسم دیپلماتیک روز ملی کشورمان در اقامتگاه دولتی ارمنستان روز گذشته با حضور جمع زیادی از مقامات، نمایندگان مجلس، شخصیتها و دیپلماتهای مقیم ارمنستان برگزار شد.

در این مراسم کوچاریان، معاون وزیر خارجه ارمنستان در سخنانی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر گسترش روابط ایران و ارمنستان تاکید کرد.