به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

معاون وزیر خارجه ارمنستان در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر گسترش مناسبات تهران و ایروان تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان در گفت‌گو با برنامه «سلام صبح به خیر ارمنستان» با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم با پیروی از امام خمینی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در ایران را سرنگون و حکومتی برآمده از خود را بر سرکار آوردند.

رئیسی در ادامه گفت: احترام ارامنه در ایران و همچنین روابط عالی دو کشور ایران و ارمنستان به عنوان دو کشور مسلمان و مسیحی نمونه بارز همزیستی مسالمت آمیز ادیان و خط بطلانی بر تبلیغات اسلام هراسی است که این روزها ترویج می‌شود.

وی با ارزیابی رو به جلو بودن روابط دو کشور اظهار داشت: در سه ماه گذشته علاوه بر سفر وزیر انرژی ارمنستان به ایران، شاهد سفر نخست وزیر و تعداد قابل توجهی از اعضای کابینه ارمنستان به کشورمان و برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان بودیم.

سفیر کشورمان در پایان برای مردم و ملت ارمنستان آرزوی بهروزی و سعادت کرد.

همچنین روز گذشته مراسم سالروز 22 بهمن در اقامتگاه دولتی ارمنستان با حضور جمع زیادی از مقامات، نمایندگان مجلس، شخصیت‌ها و دیپلمات‌های مقیم ارمنستان برگزار شد.

در این مراسم کوچاریان، معاون وزیر خارجه ارمنستان در سخنانی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر گسترش روابط ایران و ارمنستان تاکید کرد.