جمعه مورخ 17 بهمن 1393 راس ساعت 10:30، به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به ریاست روحانی والامقام آنانیا کوجانیان و با حضور روحانیون جامعه ارامنه، ریاست و اعضای شوراهای خلیفه گری و هیئت های وابسته، خانواده های شهدا، دانش آموزان مدارس ارامنه و جمعی از ارامنه اصفهان مراسم یادبود مذهبی بر مزار شهدای ارامنه ی اصفهان، هنریک دِر آوانسیان، هراچ هاکوپیان، وارطان آبرامیان، رایموند باغرامیان (خاتون نژاد) و ورِژ باغومیان برگزار گردید.

پس از اجرای مراسم مذهبی، در جوار مزار شهید ورِژ باغومیان، از طرف دانش آموزان مدارس ارامنه دانش آموز تاتـِویک دِرماردیروسیان سخنی در مدح شهدا قرائت کرد. ریاست محترم شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران جناب آقای نوئل میناسیان گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را امری قابل تقدیر شمرد و افزود: «روحانیون و مسئولین خلیفه گری هر سال در ایام مبارک دهه فجر با حضور بر سر مزار شهدای ارامنه و برنامه های متنوع فرهنگی، ایثارگری، گذشت و فداکاری شهدا را پاس داشته و با افتخار و بالندگی از شهدای ارامنه که در راه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران جانفشانی کردند یاد می کنند. این امر نشانگر وفاداری و مسئولیت پذیری جامعه ارامنه در مقاطع مختلف تاریخی می باشد».

روحانی والامقام آنانیا کوجانیان طی نطقی فرموند: «شهدا فداکارانی هستند که میهن و خاک وطن را مهم تر از زندگی شخصی و حتی نزدیکان خود می شمارند و تا پای جان بر این اصل پایبند می مانند؛ این امر برای بازماندگان مایه افتخار و غرور می باشد. بایستی با نگاه به این جانفشانی، از آنان درس رشادت، وفاداری و احترام به ارزش ها را بیاموزیم».

در خاتمه، کشیش زرگریان از طرف خانواده ها و بستگان شهدای ارمنی طی سخنانی از حضور میهمانان و حضار محترم در مراسم یادبود و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارمنی کمال تشکر و قدردانی را نمود.