به نقل از سایت: www.irna.ir

 

دانش آموزان فارسی آموز ارمنستان در برنامه ای فرهنگی سی و ششمین سالگروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز یکشنبه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، این برنامه فرهنگی در مسجد کبود ایروان با شرکت دانش آموزان فارسی آموز مدارس ارمنستان برگزار شد.

دانش آموزان با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند که با استقبال گسترده حاضران مواجه شد.

این جشن را رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برگزار کرد و در چارچوب آن نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان و نوجوانان ایرانی و ارمنستانی با عنوان ایران و ارمنستان از نگاه کودکان ما دایر شده بود که در معرض دید عموم قرار گرفت.

مجید مشکی رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در این مراسم با بیان این که کودکان و نوجوانان فارسی آموز در آینده نقش مهمی در تحکیم دوستی ملت های ایران و ارمنستان ایفا خواهند کرد خاطرنشان کرد: استقبال چشمگیر مردم از این برنامه فرهنگی نشان دهنده عمق دوستی ملت های ایران و ارمنستان است.

زبان فارسی در ارمنستان در دو دهه اخیر با تلاش های رایزنی فرهنگی ایران توسعه یافته است و در حال حاضر در 10 مدرسه این کشور تدریس می شود.

دانش آموزان این مدارس در کنار یادگیری زبان فارسی با تاریخ و فرهنگ ملت ایران هم آشنا می شوند.