به نقل از سایت: www.isna.ir

 

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی ششمین همایش ادیان توحیدی گفت: پژوهشگران و نویسندگان حوزه ادیان و مطالعات ادیانی از این همایش استقبال خوبی به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، فریبرز راهدان تصریح کرد: حدود 151 مقاله مورد تایید دبیرخانه در قالب کمیسیون‌های علمی مختلف با حضور استادان حوزه و دانشگاه ارزیابی شد که در نهایت حدود 86 مقاله مورد پذیرش واقع شد.

وی با بیان اینکه 10 مقاله برتر، 36 مقاله برگزیده و 50 مقاله قابل چاپ وجود دارد، افزود: از سال گذشته که مقدمات ششمین همایش فراهم شده مجموعه کارهای این همایش در قالب دو بخش علمی و اجرایی شکل گرفته است.

راهدان با بیان اینکه این همایش با حضور صابئین، کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان و ارامنه برگزار خواهد شد، گفت: پژوهشگران و نویسندگان حوزه ادیان و مطالعات ادیانی از این همایش استقبال خوبی به عمل آوردند، همچنین انجمن‌ها و مراکز کشوری ادیان و رهبر صابئین جهان نیز در این همایش حضور خواهند یافت.

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی ششمین همایش ادیان توحیدی اضافه کرد: اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال ایران، اصفهان و جنوب ایران، همچنین رییس انجمن کنکاش موبدان زرتشتیان ایران و رهبر کلیمیان ایران از دیگر شخصت‌هایی هستند که در این همایش حضور خواهند یافت.

راهدان با بیان اینکه مراکز علمی کشور از جمله انجمن آسیب شناسی ایران، دانشگاه ادیان و مذاهب و... همکاری‌های خوبی را با این همایش داشته‌اند، اضافه کرد: در بین مقالات رسیده به دبیرخانه از کشورهای یمن، عراق، آلمان، مراکش، هند و.. نیز مقالاتی به دست ما رسیده است و مقالات برگزیده به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی خواهد بود.

دبیر اجرایی این همایش تصریح کرد: 35 ملیت در این همایش شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 36 مقاله در پنل‌های تخصصی توسط نویسندگان آثار ارایه خواهد شد، عنوان کرد: گستردگی اطلاع رسانی و پوشش خبری امسال نیز قابل توجه بوده به گونه‌ای که شبکه العالم، PressTV، قرآن و... این همایش را پوشش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، ششمین همایش ادیان توحیدی همایش 16 بهمن‌ماه در هتل عباسی برگزار می‌شود.