به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این سفر دو روزه به دعوت رسمی ادوارد نالباندیان وزیر امورخارجه ارمنستان انجام می شود.

ظریف قرار است در این سفر با سرژ سرکیسیان رییس جمهوری، هویک آبراهامیان نخست وزیر، گالوست ساهاکیان رییس مجلس ملی ارمنستان و همچنین همتای ارمنی خود دیدار و گفت و گو کند.

همچنین قرار است وزیران امور خارجه جمهوری ایران و ارمنستان با شرکت در نشست مشترک خبری به سوال های خبرنگاران پاسخ دهند.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه ایروان در جمع خبرنگاران افزود: ارمنستان یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران و در منطقه بسیار حساسی واقع است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ارتباطات بسیار گسترده ای با همه همسایگان از جمله ارمنستان دارد. ما در این منطقه نیاز به صلح، ثبات و آرامش و حل و فصل مناقشات براساس حقوق و مبانی بین المللی داریم.

وی اظهار داشت: لازم دانستیم در این مقطع از کار دولت، بنده سفری به ارمنستان داشته باشم . البته در چند ماه گذشته سفرهای متعددی توسط دو طرف انجام شده است.

ظریف با اشاره به حضور رییس جمهوری ارمنستان در مراسم تحلیف دکتر روحانی افزود: در چند ماه گذشته نیز نخست وزیر ارمنستان به تهران آمده بود و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز برگزار شد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه روابط بسیار خوبی با همه همسایگان به ویژه ارمنستان داریم تصریح کرد: لازم است این روابط هر چه بیشتر گسترش یابد.

ظریف توضیح داد: در این سفر چند دیدار از جمله با وزیر خارجه، نخست وزیر، رییس جمهوری و سایر مقامات ارمنستان خواهم داشت که همگی از دوستان قدیمی جمهوری اسلامی ایران هستند.