به نقل از سایت: www.irna.ir

 

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، نشست گفتمان اسلام ستیزی و ایران هراسی در جهان معاصر با محوریت «هتک حرمت پیامبر اسلام(ص)» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با حضور حجت الاسلام اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور، رئیس و نمایندگان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا از 18 کشور، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، ایرانیان مقیم ارمنستان، مدیر و معلمان مجتمع آموزشی شهید فهمیده در سالن اجتماعات مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رحیم پورازغدی درمورد چگونگی شکل گیری بنیادگرایی و گروه های تروریستی همچون طالبان، داعش و دیگر گروه های ساخته دست غرب و آمریکا در دنیای معاصر، چالش های ایجاد شده برای جهان اسلام توسط غرب، وقایع اخیر کشور فرانسه و همچنین هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام (ص) توسط هفته نامه شارلی ابدو سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماز جمعه این هفته نیز به امامت حجت الاسلام شجعان در مسجد کبود ایروان با حضور اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا برگزار شد.

وی در خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به وقایع اخیر فرانسه و هتک حرمت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، در خصوص ارزش ها و مقدسات دینی و مذهبی مسلمانان سخنانی را بیان کرد و از قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان ارکان اصلی و مقدس دین مبین اسلام یاد نمود.

نمازگزاران پس از ادای فریضه سیاسی و عبادی هتک حرمت نشریه شارلی ابدو فرانسه به مقام نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کردند.