به نقل از سایت: www.irna.ir

 

نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی در دیدار «کلاودیا روت» نایب رییس مجلس بوندستاگ آلمان ضمن انتقاد از سکوت غرب در قبال فجایعی که علیه اقلیت های دینی در عراق و سوریه اتفاق می افتد، گفت: برخورد سیاسی با تروریسم و استفاده ابزاری از حقوق بشر موجب اتخاذ روش های گزینشی و استفاده از معیارهای دوگانه در برخورد با تروریسم شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس در این دیدار با یادآوری سابقه طولانی همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف گفت: روابط گسترده تجاری ایران و آلمان در سال های اخیر با رکود مواجه شده است و با توجه به ظرفیت های گسترده دو کشور در زمینه های مختلف، گفت و گوی نمایندگان دو ملت می تواند در توسعه روابط و رساندن آن به سطح سابق موثر باشد.

وی به وضعیت مناسب زندگی اقلیت های دینی در ایران نیز اشاره کرد و اظهارداشت: اقلیت های دینی در ایران در آزادی کامل زندگی می کنند و از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره مند هستند.

نماینده آشوریان در مجلس خاطرنشان کرد: اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ایران از مدارس خاص خود استفاده می کنند و تعالیم و آداب دینی خود را فرا می گیرند.

همچنین در این دیدار، «روبرت بگلریان» و «اسفندیار اختیاری» نمایندگان ارامنه و زرتشتیان ایران درباره مسایل مربوط به اقلیت های دینی و وظایف و جایگاه نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی با نایب رییس مجلس آلمان گفت و گو کردند.

نایب رییس مجلس آلمان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر به ایران گفت: این سفر موجب آشنایی بیشتر با جامعه ایرانی شده است.

هیات پارلمانی آلمان به ریاست نایب رییس مجلس این کشور به دعوت رییس مجلس شورای اسلامی پنج شنبه گذشته وارد تهران می شود.