به نقل از سایت: www.isna.ir

 

پس از آن که مقامات ارمنستان یک سرباز روس خدمت کننده در یکی از پایگاه های مسکو در این کشور را متهم به قتل عام هفت عضو یک خانواده کردند، تنش ها میان دو کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارمنستان اظهار داشتند که والری پرمیاکوف، سرباز روسی که در یک پایگاه نظامی روسیه در این کشور خدمت می‌کند به دلیل آنکه پوتین های وی که نام او روی آن‌ها درج شده، در محل کشتار اعضای یک خانواده ارمنی پیدا شده، متهم اصلی این جنایت است.

با این حال انگیزه این سرباز از این قتل عام مشخص نیست. روز پنج شنبه گذشته هزاران ارمنستانی در شهر ایروان و شهر گیومری دو شهر بزرگ این کشور دست به تظاهرات زدند. معترضان خواهان محاکمه پرمیاکوف شدند. این قتل عام که در شهر گیومری رخ داد باعث افزایش تنش ها میان ارمنستان و روسیه شده است هر چند که ارمنستان به عنوان جمهوری شوروی سابق روابط نزدیکی با مسکو دارد و یکی از اعضای اتحادیه گمرکی روسیه محسوب می‌شود .

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه در تماس تلفنی با سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان وعده داد تا برای اجرای عدالت در قبال متهمان این حادثه تحقیقاتی سریع انجام شود.

کمیته تحقیقات فدرال روسیه اعلام کرد که الکساندر باستریکین، رئیس این کمیته روز دوشنبه وارد شهر ایروان شده تا بر تحقیقات نظارت کند. در این پرونده، پرمیاکوف متهم به قتل و فرار از خدمت شده است.

کمیته تحقیقات فدرال روسیه اعلام کرد که پرمیاکوف بر اساس قوانین روسیه در صورت محکومیت ممکن است به حبس ابد محکوم شود.