به نقل ازسایت: www.hyeli.com

 

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، در مراسم افتتاحیه مجلس دانش آموزی، که هفتمین دوره آن در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نماینده ای از اقلیت مذهبی ارامنه به موضوع مشکلات ارامنه در کشور اشاره کرد.

«پرنی فامیل گل عزیز» نماینده اقلیت ارامنه در ایران در نطق پیش از دستور خود خواهان همدلی بیشتر دولت با ارامنه کشور شد و گفت: ارامنه همواره با نهایت صداقت و عشقی که به کشور داشتند برای این سرزمین از هیچ کوششی حتی بذل جان دریغ نکردند. ارامنه ایران در آستانه صدمین سالگرد نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی، یاد یک و نیم میلیون جان باخته ارامنه را گرامی میدارند و از رییس جمهور محترم خواهان همدلی بیشتر در همه زمینه ها هستند.

«سجاد عباسقلی ساوجبلاغی» یکی دیگر از نمایندگان مجلس دانش آموزی در نطق پیش از دستور خود برخی از مشکلات مدارس از جمله نداشتن فضای آموزشی، کمبود تجهیزات مدرسه و نبود معلم نخبه را برشمرد و سخنانش را به این پرسش ادامه داد که: آیا تامین معلم خبره که دانش آموزان را یاری کند نیاز به مذاکرات 5+1 دارد؟

وی در پایان ابراز امیدواری کرد ترتیبی اتخاذ شود تا نمایندگان مجلس دانش آموزی بتوانند تصمیمات خود را به تصویب برسانند و قانونگذار باشند.