منبع: سایت  www.farsnews.com

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوری‌خواه ترکیه گفت که به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه در قبال سوریه، ترکیه به لانه‌ گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است.

روزنامه «یورت» ترکیه با انتشار این خبر نوشت که قلیچدار اوغلو طی نشست فراکسیون پارلمانی حزبش با تاکید بر اینکه دولت ترکیه همچنان سازمانهای تروریستی و تندرو را به سلاح مجهز می‌کند، گفت: محافل مختلف در دولت برخاسته از عدالت و توسعه درباره احتمال مواجه شدن ترکیه با حملات تروریستی مشابه حملات پاریس نگران هستند.

وی افزود: مرزهای ترکیه با سوریه، به جاده‌ای برای عبور تروریست‌ها شده است. تروریست‌هایی که در ترکیه آموزش دیده‌اند و ما به این مسئله اعتراض داریم. دولت عدالت و توسعه از سوی قطر حمایت مالی می‌شود و تروریست‌ها را تسلیح می کند و به سوریه اعزام می‌کند.

قلیچدار اوغلو گفت:  اولین بهایی که ترکیه بابت سیاست اشتباه دولت عدالت و توسعه در قبال سوریه پرداخت کرد، انفجار گذرگاه مرزی «جیلفا کوزو» و سپس انفجارهای «الریحانیه» بود. هرچند که دولت ترکیه تلاش کرد مسئولیت تمام این انفجارها را به گردن حزب جمهوری خواه خلق بیاندازد اما دادگاه این اتهام را رد کرد.

وی در پایان دولت ترکیه را به تمسخر گرفت و گفت: اما آیا آنها از ما عذرخواهی خواهند کرد؟...اگر مرد بودند از ما عذر می‌خواستند اما آنها مرد نیستند.