ظهر روز چهارشنبه 24 دی ماه 1393، فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با همراهی هیئتی از سازمان میراث فرهنگی جهت تبریک سال نو میلادی و تولد عیسی مسیح به کلیسای وانک تشریف آورده و با عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و مسئولین  و اعضای هیئت های مختلف خلیفه گری دیدار کردند.

در طی این دیدار، علاوه بر تبریک سال نو و طلب میمنت، با توجه به جایگاه مهم ابنیه های تاریخی ارامنه در بحث میراث فرهنگی، طرفین مذاکراتی در خصوص حفظ و مرمت کلیساهای ارامنه در اصفهان انجام دادند. به همین منظور توسط شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران فهرستی از مرمت های مورد نیاز تعدادی از کلیساهای جلفا تقدیم جناب آقای الهیاری گردید.

عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان با تاکید بر توجه خاص و قابل تقدیر مسئولین استانی و کشوری و صرف هزینه های هنگفت در جهت حفظ، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ارامنه ایران، فرمودند: «این فعالیت ها در حالی صورت می گیرند که در بسیاری از کشورهای دیگر، بخصوص کشورهای همجوار ترکیه و جمهوری آذربایجان، خلاف این امر صورت می گیرد و میراث فرهنگی چندهزار ساله ی ارامنه که جزء مهمی از میراث جهانی به شمار میروند، با برنامه ریزی حکومتی نیست و نابود می گردند«.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به دیدار مسئولین میراث فرهنگی از منطقه فریدن، تصریح کردند که تعدادی از بناها و کلیساهای این منطقه در فهرست مرمت قرار گرفته اند. ایشان آمادگی سازمان میراث فرهنگی جهت عملی نمودن مرمت کلیساهای اصفهان را نیز اعلام کرده و اطمینان دادند که همچون سال های گذشته موضوع را در جلسه مربوطه بررسی و پیگیری خواهند نمود.

آقای نوئل میناسیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با ذکر ارتباط نزدیک میان خلیفه گری و سازمان میراث فرهنگی، خواهان تسریع هر چه بیشتر انجام امور اداری مربوط به اجرای پروژه های ساخت وساز خلیفه گری و مرمت بناها گردید و در پایان از تمامی مسئولین و دست اندرکاران میراث فرهنگی در خصوص همکاری صمیمانه و دیدگاه مثبتی که نسبت به ابنیه تاریخی ارامنه دارند قدردانی و سپاسگزاری نمود.