میلیون‌ها تن از مردم فرانسه و روسا و  شخصیت‌های سیاسی نزدیک به ۵۰ کشور جهان در تاریخ 11 ژانویه 2015 میلادی در راهپیمایی وحدت در شهر پاریس با شعار همبستگی و اتحاد شرکت کردند. در این راهپیمایی وزیر امور خارجه ارمنستان، ادوارد نالباندیان نیز حضور داشت.

قبل از شروع راهپیمایی رئیس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند با مقامات ارشد کشورها دیدار کرد. وزیر امور خارجه ارمنستان، ادوارد نالباندیان از طرف ریاست جمهوری ارمنستان به خانواده های قربانیان و مردم فرانسه تسلیت عرض نموده و همبستگی خود و ارامنه را با ملت فرانسه ابراز نمود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان‌ها و نهادهای ارمنیان فرانسه به حضور احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در راهپیمایی پاریس اعتراض کردند. سازمان های ارامنه در بیانیه ای با اشاره به حمایت ترکیه از گروه های تروریستی که اعضای آنها در روزهای اخیر در فرانسه مرتکب جنایت شدند تاکید کردند که حمایت ترکیه از تروریست ها بر کسی پوشیده نیست.

دفتر ملی شورای هماهنگی سازمان های ارامنه اعلام کرد: شرکت نمایندگان کشوری که رکورد روزنامه نگاران زندانی را در پرونده دارد، در این راهپیمایی مایه ی ننگ و اهانت به روح قربانیان نشریه "شارلی ابدو" است که در حمله تروریستی چند روز پیش جان باختند.

ارامنه جهان از یک قرن پیش تاکنون، ترکیه را به دلیل نسل کشی ارامنه مورد سرزنش و تقبیح قرار می دهند. دولت های متوالی ترکیه تا کنون از پذیرش نسل کشی ارامنه خودداری نموده و راضی به اعاده حقوق حقه آنها نشده اند.