روز دوشنبه مورخ 22 دی ماه 1393 ریاست محترم دانشگاه دولتی اصفهان جناب آقای دکتر طالبی، به همراه ریاست روابط بین الملل دانشگاه آقای دکتر شاهین، به مناسبت سال نو میلادی و تولد عیسی مسیح (ع) با عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و مسئولین  و اعضای هیئت های مختلف خلیفه گری و اساتید ارمنی دانشگاه اصفهان در سالن تشریفات کلیسای وانک دیدار و گفتگو کردند.

در طی این دیدار عالیجناب اسقف اعظم بر نقش برجسته دانشگاه در تعلیم و تربیت نسل های آینده به عنوان انسان هایی شایسته و لایق برای بر عهده گرفتن مدیریت امور جامعه تأکید کرده و در این راه برای مدیریت محترم دانشگاه آرزوی موفقیت نمود.

ریاست محترم دانشگاه نیز در میان سخنان خود، با توجه به تاثیرگذاری روحانیون در روند ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، حضور و عملکرد این قشر را نیازی مبرم برای برقراری صلح و آرامش برشمرد.

طرفین ابراز امیدواری کردند که در سال جاری میلادی انسان با بازنگری اعمال خویش و دوری از خشونت و افراطی گری بتواند صلح، آرامش، محبت و عدالت را که هسته اصلی تعالیم الهی هستند در جهان استوار و فراگیر گرداند.

در بخش پایانی این دیدار علاوه بر بیان تبریکات به مناسبت های سال نو میلادی، میلاد عیسی مسیح و تولد پیامبر اسلام، نظراتی در ارتباط با امکان برگزاری همایشی تخصصی در اسفند ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان به مناسبت نسل کشی ارامنه در سال 1915 توسط دولت عثمانی ترکیه بیان شد، که در عین حال وقایع کشتار و اعمال ضد بشری در کشورهای فلسطین، سوریه و عراق را نیز آسیب شناسی و مورد بررسی قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که این برنامه با توجه به حضور مورخین، دانشمندان و افراد برجسته علمی در راه برپایی عدالت و آشکارسازی اصل وقایع منطقه ای از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. 

برای عملی کردن این همایش، پیشنهاد تشکیل کار گروه مشترک مطرح شد که توسط شورای دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.