اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان روز شنبه 20 دی ماه 1393 با حضور در کلیسای وانک، به منظور تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی، با عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و مسئولین خلیفه گری دیدار و گفتگو کردند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای شهر و بیان اینکه شهر اصفهان الگویی شایسته از همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی است، فرمود: «به لطف خدا ما در ایران شاهد صلح،آرامش و ودوستی هستیم و از اینکه ایران در منطقه خواستار عدالت است خوشحالیم». ایشان با بیان اینکه سال نو فرصتی مناسب برای انسان است تا اعمال خویش را بازنگری نماید، اظهار کرد: «اگر نگاه انسان همیشه به سوی خدا باشد، دیگر کینه ورزی و شرارت در زندگی بشریت جایی نخواهد داشت و آن صلح و محبتی را که حضرت عیسی مسیح (ع) بر جهانیان بشارت داد، جهان امروز را در برخواهد گرفت و شاهد آنچه شایسته ی اشرف مخلوقات است خواهیم بود».

عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان از همکاری شهرداری منطقه پنج با خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران قدردانی نمود و با پیشنهاد برقراری خط پرواز بین اصفهان و ایروان آن را امری مناسب و مفید شمرد. ایشان ظرفیت همکاری بین دو شهر خواهرخوانده اصفهان و ایروان در زمینه های فرهنگی، توریستی، اقتصادی و غیره را بیش از آنچه هست دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان رضا امینی نیز در این دیدار با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع ) و سال نو میلادی، زندگی مسالت آمیز و حس همجواری ادیان مختلف در اصفهان را باعث افتخار اصفهان دانست و اظهار کرد: «ما افتخار خدمت به شهروندان را بدون در نظرگرفتن ادیان آنها داریم». ایشان همزمانی میلاد پیامبر اسلام (ص) و پیام آور مهر و عطوفت حضرت عیسی (ع) را به فال نیک گرفت و ابراز امیداوری کرد که این تقارن نقطه قوتی برای همبستگی ادیان باشد.

در این دیدار، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان سید احمد عاملی با بیان اینکه تمام کمیسیون‌های شورای شهر در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر حضور دارند و تمامی امور و همچنین مسائل مربوط به ارامنه نیز در این مرکز بررسی و پیگیری می‌شود، فرمود: «ما در شورای شهر تمام مسائل و مطالبات مردم را پیگیری می‌کنیم و جای یک نماینده از ارامنه در شورای شهر اصفهان خالی است». 

در این دیدار شهردار منطقه 5 اصفهان جناب مهندس عصارزادگان و دیگر اعضای شورای شهر نیز سخنانی بیان فرمودند و سال نو میلادی را به ارامنه و مسیحیان تبریک گفتند.

در پایان دیدار هدیه ای به رسم یادبود توسط رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گردید.