آقای دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار کل اصفهان به همراه آقای مهندس عصارزادگان شهردار منطقه 5 اصفهان، آقای مهندس مهدی جمالی‌نژاد معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان ها و امور بین الملل شهرداری اصفهان و مسئولین روابط عمومی شهرداری مرکزی و منطقه 5، روز یکشنبه مورخ 14 دی ماه 1393، به مناسبت سال نو میلادی در کلیسای وانک با عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، روسا و دیگر اعضای مجمع نمایندگان، شورای خلیفه گری، هیئت مذهبی و هیئت های مربوطه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان حضور مسئولین محترم را گرامی داشته و از اینکه در این ایام مبارک جامعه و خلیفه گری ارامنه مورد توجه شهرداری های اصفهان بوده و می باشند ابراز خوشحالی نمود. ایشان تحویل سال نو را فرصتی مناسب برای بازنگری اعمال دانست و ابراز امیدواری نمود تا در سال جدید وضعیت ناآرام منطقه و جهان تغییر یافته و بشریت به دور از خشونت، جنگ و درگیری به سمت صلح جهانی، زندگی مسالمت آمیز و سرشار از محبت الهی قدم بردارد. پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دلیل اصلی شکست انسان در ایجاد جهانی خداپسند را دوری از فرامین الهی و دستورات پیام آورانش دانست.

عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان در میان سخنان خود با اشاره به اهمیت سال 2015 میلادی برای ارامنه و بیان اینکه بعد از گذشت یکصد سال از نسل کشی ارامنه توسط دولت ترکیه عثمانی در سال 1915، هنوز این واقعه ی شرم آور به طور کامل محکوم نشده است، به رسمیت شناختن این نسل کشی را گامی مهم جهت پیشگیری از تکرار چنین فجایع ضد بشری عنوان نمود.

آقای دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کل اصفهان با تبریک سال نو میلادی به هموطنان و همشهریان مسیحی و ارامنه، این مناسبت ها را فرصتی برای اعلام همبستگی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم براساس عقل خود و فرامین پیامبرانی که برای راهنمایی ما فرستاده شده اند و کتبی که در این راستا از طرف خداوند وحی شده اند عمل کنیم جامعه به سمت صلح و دوستی حرکت می کند.

دکتر سقائیان نژاد نیز مشکل عمده جوامع امروز را بی توجهی به فرامین الهی و دوری از ولایت الهی شمرد و افزود: متأسفانه مشکلاتی که امروزه در ملل مختلف شاهد می باشیم و پدیده هایی به نام تکفیری، داعش و... به دلیل برداشت های نادرست از دین است، بنابراین ما از روح پاک نبی اکرم (ص) و حضرت مسیح (ع) طلب می کنیم که به ما کمک کنند با برداشت های صحیح پیام آور صلح و دوستی و مودت برای خانواده و ادیان و جوامع خود باشیم.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان ها و امور بین الملل شهرداری اصفهان آقای مهدی جمالی نژاد با اشاره به سخنان عالیجناب اسقف اعظم در رابطه با ضرورت افزایش همکاری و ترویج روابط بین شهرهای خواهرخوانده اصفهان و ایروان، بیان کرد که مقدمات پرواز مستقیم اصفهان به ایروان فراهم شده است و در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود، که نوید بسیار خوبی برای گسترش همکاری و روابط ایران و ارمنستان می باشد. مهدی جمالی نژاد همچنین با اشاره به برگزاری همایش گفت و گوی ادیان یادآور شد که امسال این همایش به صورت بین المللی و در سطح وسیع تری برگزار خواهد گردید.

در پایان دیدار شهردار اصفهان آقای دکتر سقائیان نژاد هدایایی به رسم یادبود به مناسبت سال نو میلادی به حاضرین در این دیدار اهداء کرد.