منبع: سایت  www.farsnews.com

 

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بزرگ‌ترین دلیل مردمی بودن انقلاب اسلامی تقدیم 313 شهید اقلیت دینی به این انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، صبح امروز یادواره 86 شهید منطقه سوق با حضور فرماندار کهگیلویه، مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و برخی از مسئولان استانی در سالن تربیت بدنی این منطقه برگزار شد.

اسکندر یارنسب در این مراسم اظهار کرد: ماهیت مردمی بودن انقلاب ما در گلزار شهدا به خوبی تبیین شده است.

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی است بزرگترین وجه تمایز این انقلاب با انقلاب‌های دیگر دنیا از زاویه فرهنگی بودن آن است.

وی ادامه داد: همان طور که قرآن بزرگ‌ترین معجزه دین ماست بخش فرهنگ نیز بزرگترین معجزه انقلاب است.

این مسئول خاستگاه انقلاب را سرزمین ایران دانست و گفت: از دیرباز بر فرهنگ دنیا سایه افکنده بود فرهنگی که قدرتش بر حاکمان می‌چرخید.

یارنسب در ادامه امام را شخصیت ‌استثنایی در فرهنگ دینی و ملی دانست و افزود: انقلاب امام حرکتی فرهنگی بود امامی که هیچ ابزاری و امکاناتی و قدرتی نداشت اما با تکیه فرهنگ شروع کرد.

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: امام با مدل فرهنگی و تز ولایت‌فقیه وقتی وارد عرصه نهضت شد با تکیه برعنصر فرهنگ دل‌های مردم را با خود همراه کرد.

وی جایگاه نهاد روحانیت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با تکیه بر فرهنگ حوزه و دانشگاه شروع کردند.

یارنسب یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن و حضور همه اقشار مردم در پیروزی آن دانست و افزود: بزرگ‌ترین دلیل و سند آن تقدیم 313 شهید اقلیت دینی به این انقلاب است.

این مسئول تصریح کرد: ماهیت مردمی انقلاب ما در گلزار شهدا به خوبی ترسیم شده که از روستاهای تک شهید در آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد تا 30 هزار نفری در تهران همه نشان از حضور اقشار مختلف مردم و مردمی بودن آن است.

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به وجود تمام سلایق این انقلاب در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود سلایق گوناگون در این جنگ نابرابر به پیروزی رسیدیم.