به نقل از سایت: www.irna.ir

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در دیدار «مجید مشکی» رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با «آکادمیسین یوری سوواریان» رییس بخش علوم انسانی آکادمی ملی علوم، مشترکات فرهنگی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

بر اساس گزارش سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در این دیدار به وجود مشترکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و افزود: برای انجام مناسبات فرهنگی دو کشور، فرصت های پیش روی ارمنیان و ایرانیان را باید شناخت. 

«مجید مشکی» اضافه کرد: باید زمینه ای برای معرفی فرهیختگان دو ملّت از فرهنگ و دین فراهم کرد که در این جهت نیازمند راه اندازی «کرسی اسلام شناسی» و «اتاق اسلام» در ارمنستان هستیم.

در ادامه، دوطرف به تبادل نظر درباره نحوه اجرای طرح کرسی اسلام شناسی و اتاق اسلام در محل آکادمی ملی علوم ارمنستان پرداختند.

رییس بخش علوم انسانی این مرکز علمی گفت: با توجه به اینکه ایران و ارمنستان دو کشور همسایه و دوست هستند، ارامنه اعم از نخبگان و مردم عامه اطلاعات جامعی از دین و آیین ایرانیان ندارند و اسلام را به صورت کامل نمی شناسند.

«آکادمیسین یوری سوواریان» افزود: با افتتاح این اتاق و کرسی اسلامی می توان به گسترش این فرهنگ و افزایش آگاهی های ارمنیان از دین اسلام کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه «کرسی اسلام شناسی» و «اتاق اسلام» بستر اسلام شناسی در منطقه قفقاز را فراهم می کند، گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات سال نو میلادی، لازم است نشستی درباره ایجاد این مراکز اسلا م شناسی برگزار شود تا سیاست گذاری های لازم اتخاذ شود.

برگزاری سمینار مشترک با همکاری آکادمی علوم، رایزنی فرهنگی و مراکز علمی و دانشگاهی داخل ایران از دیگر موضوعات مورد بررسی در این دیدار بود.