به نقل از سایت: www.irna.ir

 

رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان از برگزاری همایش بین المللی «فرصت ها و چالش های حضور فرهنگی ایران در قفقاز جنوبی» در شهریور سال آینده در ارمنستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجید مشکی افزود: این همایش با حضور و با همکاری چند نهاد داخلی و خارجی؛ از جمله انستیتوی شرق شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان برگزار می شود.

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با حضور در انستیتوی شرق شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان، با سافراستیان، رییس این انستیتو درخصوص برنامه ریزی برای افتتاح کرسی اسلام شناسی در انستیتوی شرق شناسی و همچنین برگزاری همایش علمی مشترک با موضوعات فرهنگی و بین المللی دیدار و گفت و گو کرد.

مشکی در این دیدار به موضوع افتتاح اتاق اسلام شناسی و مذاکره با رییس بخش علوم انسانی آکادمی اشاره کرد و از رییس انستیتوی شرق شناسی آکادمی ملی علوم خواست تا نسبت به طرح مسأله در شورای عالی آکادمی، اقدام کند.

سافراستیان، رییس انستیتوی شرق شناسی هم در خصوص پیگیری این موضوع اعلام آمادگی کرده و پیشنهاد داد که انستیتو شرق شناسی خانم آرمانوش کزموئیان فعال علمی و دانشگاهی و متخصص در زمینه مطالعات اسلامی را به عنوان مسئول اتاق اسلام شناسی معرفی نماید تا وی بلافاصله پس از عقد قرارداد و تجهیز اتاق، نسبت به اجرای فعالیت های تعریف شده کرسی اسلام شناسی اقدام کند.

همچنین در این دیدار پیرامون موضوع و محورهای همایش علمی «فرصت ها و چالش های حضور فرهنگی ایران در قفقاز جنوبی» با همکاری برخی از مراکز دانشگاهی و علمی داخل ایران از جمله مؤسسه مطالعات ایران ـ اورآسیا و دانشکده روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی قم و رایزنی های فرهنگی مستقر در منطقه، مذاکره و گفت وگو شد و دو طرف بر بین المللی بودن همایش و حضور اساتید و شخصیت ها و صاحب نظران از کشورهای گرجستان، روسیه، ایران و... تأکید کردند.

دراین دیدار مذاکراتی هم درباره تخصصی تر شدن موضوع همایش، زمان برگزاری آن در ماه سپتامبر 2015 (شهریور 94)، انتخاب نهادهای شرکت کننده و معرفی اعضای انجمن علمی و ستاد اجرایی صورت گرفت که مقرر شد این موضوعات با طرح در کارگروه های تخصصی، مورد بررسی و ارزیابی بیش تری قرار گیرد.