به نقل از سایت: www.yjc.ir

 

نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در دیدار با  گریگور آراکلیان  سفیر کشور ارمنستان در تهران ضمن اشاره به تبادلات فرهنگی دو کشور از دیرباز تا کنون بر گسترش همکاری های دو جانبه در همه بخش های فرهنگی و هنری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه زمینه های مشترک در حوزه موسیقی بین ایران و ارمنستان وجود دارد اظهار کرد: می توانیم با استفاده از این اشتراکات، برنامه هایی را با موسیقیدانان کشور ارمنستان اجرا نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های بالقوه اصفهان برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد: برقراری تعاملات فرهنگی و هنری بین دو کشور در این شهر می تواند اتفاق خوبی باشد زیرا اصفهان دارای بناهای تاریخی متعددی است که تعدادی از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

جنتی با اشاره به اینکه ارمنستان دارای آثار خوبی در حوزه نشر و کتاب است افزود: وزارت ارشاد آمادگی لازم برای انتشار کتاب های ارمنی زبان را دارد.

در ادامه این دیدار، سفیر ارمنستان با اشاره به همکاری ایران با اقلیت های مذهبی اظهار داشت: کشور ایران از هر لحاظ کشور خوبی است و ارامنه در این کشور دارای آزادی و رفاه کامل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی هستند.

وی از برگزاری مسابقات سراسری ارامنه جهان در تهران خبر داد و گفت: امسال تعداد زیادی از ارامنه از تمام نقاط مختلف جهان برای شرکت در این مراسم به تهران سفر می کنند.

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقامات ارامنه برای بازدید از کشور ایران، علی الخصوص بناهای تاریخی، فرهنگی و هنری اصفهان دعوت به عمل آورد.