به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان به مدت دو روز در تهران آغاز به کار می کند.

قرار است برای برگزاری این اجلاس دو جانبه هشت وزیر کابینه دولت ارمنستان شامل وزرای انرژی و منابع طبیعی، دارایی، مخابرات، امور خارجه، کشاورزی، شهرسازی، بهداشت و فرهنگ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی به تهران سفر کنند.

ریاست دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان به حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران و یرواند زاخاریان وزیر انرژی، منابع طبیعی جمهوری ارمنستان واگذار شده است.

افزایش فعالیت هیا مشترک اقتصادی و صنعتی، تبادل خدمات فنی و مهندسی، تبادل انرژی به ویزه تهاتر گاز طبیعی و برق از مهمترین محورهای این نشست دو جانبه وزرای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در تهران است.

به گزارش مهر، پیش از این ایران و ارمنستان  درباره ساخت نیروگاه مشترک برقآبی بر روی ارس، تهاتر برق و گاز طبیعی و ساخت یک خط جدید انتقال برق مذاکرات و به توافق‌های اولیه دست یافته بودند.

در این مذاکرات تهران و ایروان همچنین برای ترانزیت برق ایران و اتصال شبکه برق از مسیر ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و روسیه هم مذاکراتی انجام دادند.

حمید چیت چیان وزیر نیرو اخیرا از توافق با ارمنستان به منظور افزایش ظرفیت تبادل انرژی و پروژه احداث دو نیروگاه برق آبی در طرفین رودخانه ارس خبر داده و اعلام کرده است: پروژه احداث دو نیروگاه برق آبی مدتی متوقف شده بود که پس از حل مشکلات و مسائل بانکی تصمیم گرفته شد با سرعت ادامه یابد.