به نقل از سایت: www.isna.ir

 

استاندار اصفهان تسریع در اجرای کریدور علم و فناوری اصفهان را خواستار شد و گفت: راه‌اندازی کریدور علم و فناوری در اصفهان می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه استان باشد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ای که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل اصفهان تسریع در اجرای کریدور علم و فناوری اصفهان را خواستار شد.

وی افزود: امروز نیاز به عبور از اقتصاد مبتنی بر سرمایه به اقتصاد دانش محور برای رسیدن به توسعه پایدار لازم و ضروری است.

وی از کریدورهای علم و فناوری به عنوان یکی از زیر ساخت‌های توسعه اقتصاد دانش محور یاد کرد و افزود: این مراکز با ایجاد انگیزش در صنایع برای حرکت به سمت فناوری‌های نوین و کسب و کارهای با ارزش افزوده فعالیت می‌کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کریدورهای علم و فناوری تلاش می‌کنند محیطی جذاب برای سرمایه گذاران، بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و موسسات آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، صنایع گوناگون و شرکت‌های دانش بنیان باشند.

زرگرپور هدف اصلی این مراکز را شکل دهی خوشه‌های فناوری برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه خدمات با ارزش افزوده بالا در این کریدورها ارائه می‌شود، خروجی این مناطق، تسهیل فرایند خلق نوآوری و تبدیل علم به ثروت خواهد بود..

استاندار اصفهان عنوان کرد: با توجه به موافقت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص ایجاد کریدور علم و فناوری در اصفهان این موضوع می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه استان باشد، زیرا علم را به ثروت تبدیل خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز اقتصاد دانش بنیان را عامل توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با ادامه راهی که آغاز شده است، بتوانیم بودجه‌های کشور را نه از محل درآمد نفت، بلکه از تولید محصولات دانش بنیان تامین کنیم.

ستاری آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای حمایت از طرح‌هایی در زمینه به کارگیری فناوری در گردشگری، علمی کردن صنایع دستی، اصلاح الگوی کشت و مقابله با خشکسالی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد ظرف مدت یک ماه علاوه بر تدوین ساختار مدیریتی و اجرایی، منابع مورد نیاز ایجاد کریدور پیش بینی و ضمن آنکه هماهنگی‌های لازم با شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برای تسهیل در عملیاتی شدن کار از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری به عمل آید و تمهیدات لازم برای اولین جلسه هیات اجرایی نیز صورت پذیرد.