به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

 

مهندس محمود خسروی معاون وزیر رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در دیدار با آراکلیان معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و هیات همراه بر رابطه دوستانه ، عمیق تر و مستحکم تر دو کشور در حوزه ارتباطات تاکید کرد.

آقای خسروی در این دیدار گفت :  شرکت ارتباطات زیرساخت به نمایندگی از دولت شبکه حاکمیتی ارتباطات کشور را اداره می کند .وی با اشاره به 57 هزار کیلو متر مسیر شبکه فیبر نوری زیرساخت ،  گفت : این شرکت  در لایه  دیگر شبکه 700  هزار E1  و شبکه دیتا  نیز 2/1  ترابیت  ظرفیت ارتباطی  دارد .
مهندس خسروی  امکان اتصال ایران و ارمنستان به اروپا  را  برای  ترانزیت ترافیک دیتا  یک فرصت طلایی خواند و تصریح کرد : به این ترتیب  مسیر ایران  جایگزین مناسبی برای  کانال سوئز  به عنوان  نقطه  اتصال شرق و غرب می  شود .

در ادامه این نشست آراکلیان معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان از امضای تفاهم نامه همکاری دو کشور در حوزه ارتباطات استقبال کرد و گفت به نمایندگی از وزیر ارتباطات این کشور   مذاکرات و گفت و گوی لازم را برای امضای این تفاهم نامه دارد .

وی در خصوص وضعیت ارتباطی ارمنستان گفت : هم اکنون  در سراسر این کشور خدمات نسل سوم ارائه می شود و تا نیمه اول سال میلادی آینده خدمات نسل چهارم  در سراسر ارمنستان ارائه خواهد شد .