به نقل از سایت: www.irna.ir

 

مقام های منطقه قره باغ اعلام کردند که نیروهای ارمنی محلی، اجساد 3 خدمه یک فروند بالگرد سرنگون شده را در عملیات ویژه نظامی از مکان سرنگونی آن بیرون برده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ایروان، این بالگرد ساخت روسیه نیروهای محلی ارمنی مستقر در منطقه قره باغ در 11 نوامبر (20 آبان) به وسیله نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان سرنگون شد.

سرنگونی این بالگرد نخستین حادثه از این نوع از هنگام برقراری آتش بس در سال 1994 در پی درگیری های 6 ساله میان جمهوری های آذربایجان و ارمنستان برسرمنطقه کوهستانی قره باغ در جنوب قفقار بود.

به گفته مقام های وزارت دفاع منطقه ناگورنو قره باغ و جمهوری ارمنستان، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان از نزدیک شدن نظامیان به مکان سرنگونی بالگرد و بردن اجساد خلبانان آن جلوگیری می کردند که به گفته آنان در هنگام پرواز آموزشی، هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع قره باغ روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارمنی، در یک عملیات ویژه، اجساد خدمه را به همراه بخش هایی از بالگرد یافته و از منطقه بیرون برده اند.

بر اساس این بیانیه، در این عملیات، نیروهای ارمنی، 2 نظامی جمهوری آذربایجان را کشتند، اما به خود آنها آسیبی نرسیده است.

مقام های جمهوری آذربایجان برای اظهارنظر در این باره در دسترس قرار نداشتند.

باکو پیشتر اعلام کرده بود که یک فروند بالگرد ارتش ارمنستان را که قصد حمله به مواضع نیروهای آذری در نزدیک خط آتش بس را داشته، سرنگون کرده است.

در درگیری های 6 ساله میان نیروهای ارتش جمهوری های آذربایجان و ارمنستان که در سال 1991 پس از فروپاشی شوروی پیشین آغاز شد، حدود 30 هزار تن از 2 طرف جان باختند.