به نقل از سایت: www.irna.ir

 

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، سی و چهارمین مجمع جهانی ITI با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی و مدیر انجمن هنرهای نمایشی ایران در سالن « آنی هال» ایروان ارمنستان افتتاح شد.

اولین سخنران این کنگره، «راموندو ماجوم دار» مدیر کل ITI بود که ضمن تشکر از همکاری های اعضای فعال، به معرفی آنان پرداخت و سپس اعضای جدید شرکت کننده از جمله حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی ایران را به حاضرین معرفی کرد.

وی در انتهای سخنرانی خود فعالیت های سال گذشته این انستیتو را بیان و چشم اندازی از فعالیت های سال آینده را نیز ترسیم کرد.

سخنران بعدی این روز «قازانچیان» مدیر مرکز تئاتر ارمنستان بود که از انتخاب این کشور به عنوان میزبان تشکر کرد و با خوش آمدگویی به اعضاء، اظهار امیدواری کرد که میزبانی این کشور در شان میهمانان باشد.

همچنین از سوی «توبیاس بیانکن» رئیس دوره ای ITI ، معرفی سفرای جهانی ITI ، رونمایی از آخرین نشریات و کتب این انستیتو از جمله «دنیای تئاتر»، معرفی آثار برگزیده ITI ، معرفی شخصیت های بزرگ تئاتر که تاکنون پیام های روز جهانی تئاتر را صادر کرده اند، بازگویی فعالیت های مهم ITI در سال گذشته، معرفی مراکز منطقه ای ITI در جهان انجام شد.

در حاشیه این کنگره جدیدترین روش آموزش بازیگری توسط «یوریچ آلچیتز» به عنوان طرح درسی معرفی شد. وی دگرگونی اساسی در نوع آموزش تئاتر را ضروری دانست.

آلچیتز فارغ التحصیلی انبوه دانشجویان در رشته های مختلف تئاتر را خطرناک و غیر ضروری دانست و افزود: معلم تئاتر، یک کپی بردار نیست بلکه علاوه بر اطلاعات عمومی در حوزه نمایش، باید خلاقیت و هنرمندی را توأمان به طور کامل دارا باشد.»

براساس این گزارش، حسین طاهری و سیداشرف طباطبایی در اولین روز این کنگره با «واناراس» رئیس انجمن بین المللی نمایش و تحقیقات هندوستان، پروفسور «بارونگ» از آکادمی تئاتر شانگهای و توبیاس بیانکن رئیس دوره ای ITI دیدار و گفت و گو کردند.

در این گفت وگو ها «بارونگ» آمادگی آکادمی تئاتر شانگهای برای پذیرش دانشجوی تئاتر جهت اخذ مدارک عالی زیر نظر ITI را اعلام نمود. سپس به دیدن دو نمایش از «آوانس تومانیان رفت که در انتها مورد استقبال کارگردان و بازیگران این نمایش ها قرار گرفتند.