به نقل از سایت: www.tasnimnews.com

 

سفیر ارمنستان در ایران گفت: با توجه به قابلیتهای خوب ایران در صنعت پتروشیمی، پیشنهاد مشخصی در این خصوص ارائه کرده ایم.

گرگور آراکلیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جاذبه های کشور ایران برای سرمایه گذاری گفت: ایران به عنوان یک کشور پیشرفته به لحاظ صنعت و تولیدات می تواند برای کشورهای مختلف دنیا از جمله ارمنستان جذاب باشد که با توجه به این که ارمنستان یکی از همسایگان ایران است، می‌توان زمینه‌های همکاری خوبی را در این زمینه شاهد بود.

سفیر ارمنستان در ایران افزود: صنایعی مانند خودروسازی و کشاورزی و نیز تولیداتی که در انحصار ایران هستند از جمله پتانسیل های مورد توجه کشورهای همسایه و منطقه هستند که ایران بدون وجود رقیبی می تواند بازار این محصولات را در کشورهای مقصد در انحصار خود قرار دهد.

وی در مورد حجم معاملات تجاری ایران و ارمنستان در سال گذشته تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 300 میلیون دلار بوده که بسیار کم است.

سفیر ارمنستان در ایران در خصوص مشکلات موجود برای افزایش مراودات تجاری با ایران هم گفت: نبود زیرساختها بویژه در زمینه راه آهن و جاده یکی از مشکلات اساسی برای حمل و نقل کالا به این دو کشور است.

وی در ادامه با اشاره به صادرات گاز ایران به ارمنستان که در زمستان افزایش پیدا می‌کند، گفت: ارمنستان نیز به صورت سالانه برق به ایران صادر می کند که این میزان در تابستان افزایش پیدا می کند.

آراکلیان در پایان با اشاره به این که روابط خوبی میان ایران و ارمنستان در سالهای گذشته برقرار بوده است، اذعان داشت: با توجه به قابلیتهای خوب ایران در صنعت پتروشیمی آماده همکاری در این صنعت هستیم که پیشنهاد مشخصی نیز در این خصوص به ایران ارائه شده است.