به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران-ارمنستان ضمن مهم توصیف کردن سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران بر گسترش روابط با رویکرد پارلمانی تاکید کرد. دكتر کارن خانلری در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت گفت: روابط تهران و ایروان به دلیل پیوندهای تاریخی و فرهنگی دارای اهمیت استراتژیک است و این موضوع پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با استقلال مجدد ارمنستان در همه زمینه ها گسترش پیدا کرد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ارمنستان گفت: سفر هویک آبراهامیان به عنوان عالی ترین مقام ارمنستان به تهران نشان گر تلاش دوجانبه دولت ها برای بهبود روابط است.

نماینده ارمنيان تهران و شمال کشوردر ادامه گفت: به موازات دولت ها، گروه دوستی پارلمانی در تهران و ایروان از کانال دیپلماسی پارلمانی به شدت همگرایی برای تامین منافع دو کشور را دنبال می کنند.

دكتر خانلری گفت:‌ در میان تحریم های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی، ارمنستان بی اعتنا به مواضع دیگر کشورها مبادلات اقتصادی وسیعی با ایران داشته است، البته ایران نیز در میان اعمال فشار برخی کشورهای همسایه حسن همجواری خود را نشان داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاکید بر همکاری های اقتصادی با ارمنستان گفت: توانمندی متخصصان ایرانی در زمینه انرژی، آب و احداث نیروگاه برق تا کنون همکاری هایی جدی صورت گرفته است و با عضویت این کشور در سازمان همکاری کشورهای اوراسیا، فرصت متفاوتی ایجاد شده است.

وی گفت:‌ علی رغم مناسبات دوستانه تهران-ایروان، ظرفیت های فراوانی در زمینه های فرهنگی و آکادمیک مغفول مانده است و گروه دوستی پارلمانی دو کشور پیگیر موضوع هستند که قطعا به سود دو کشور خواهد بود.

خانلری همچنین گفت: در میان همه مسائل مطرح شده، تحرکات تروریستی داعش موضوعی است که همکاری همه کشورها را با ایران می طلبد و ارمنستان نیز برای حفظ امنیت به همگرایی امنیتی و نظامی با ایران نیازمند است.