به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

جاثلیق آرام اول، پیشوای دینی ارامنه جهان، (حوزه عالیه سیلیسی) در تالار خلیفه گری ارامنه تهران، خانواده های شهدا، آزادگان،‌ جانبازان و ایثار گران ارمنی در طول هشت سال دفاع مقدس را مورد تفقد قرار داد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، جاثلیق آرام اول، پیشوای دینی ارامنه جهان، (حوزه عالیه سیلیسی) در تالار خلیفه گری ارامنه تهران، خانواده های شهدا، آزادگان،‌ جانبازان و ایثار گران ارمنی در طول هشت سال دفاع مقدس را مورد تفقد قرار داده و عمل آنها  به عنوان سربازان دفاع از جمهوری اسلامی ایران را مقدس خوانده و شهدا را فرزندان خدا نامید.

جاثلیق آرام اول که از اندیشمندان نامی جهان مسیحیت نیز می باشد و سالها ریاست شورای جهانی کلیسا ها را بر عهده داشت، هفته قبل برای شرکت در مراسمی تاریخی در جلفای اصفهان به ایران سفر کرده است، برای تقدیر از مقام شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگرانی که در دفاع هشت ساله از کیان و میهن جمهوری اسلامی ایران حضور گسترده داشته اند آنها را به خلیفه گری ارامنه دعوت کردند.

وی در بخشی از سخنانش گفت: هر آنکس که برای ایمان و عقیده و میهن خود می جنگد و جانش را از دست می دهد، شهید عنوان می شود که در آئین‌ها،‌ ادیان و اقوام مختلف دارای ارج و منزلت فراوانی هستند.

وی افزود: تاریخ و ادوار گذرا هستند ولی شهدا همچنان در  اندیشه، و تفکر مردمان باقی خواهند ماند. ملتها با شهدا و یاد شهدا قوت می‌گیرند.

جاثلیق آرام اول بیان داشت: من از بابت اینکه شما شهدایتان را فراموش نکرده اید، از شما سپاسگزارم و شما را تقدیر می کنم. شهدای جامعه ارامنه ایران، در واقع شهدای کشور جمهوری اسلامی ایران می باشند.

وی با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از خانواده های شهدای ارمنی ضمن سپاسگزاری از ایشان، آن را عملی هم سطح با نزدیکی هرچه بیشتر آنان به ارامنه  تقدیر و  سپاس از شهدای ارامنه تلقی میکنم. من یکبار دیگر از اینگونه حرکتهایی که انسجام مردم را تقویت می کند، سپاسگزاری میکنم.

وی ادامه داد: در برخی جاها افرادی تعجب می کنند از اینکه چگونه مسیحیان و مسلمانان در کنار یکدیگر بر علیه دشمنی به ستیز برداشته اند و حتی شهید هم می شوند. و پاسخ من اینست که آنان در یک کشور و میهن واحد زندگی می کنند، در مواقع لزوم، چون جنگی که با ایران تحمیل شد آنان یکپارچه و به عنوان ید واحده در برابر دشمن متجاوز به دفاع می پردازند.

در ابتدای مراسم اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان پیشوای دینی ارامنه تهران با اشاره به نزدیکی و انسجام ایرانیان مسلمان و ارمنی، گوشه هائی از وقایع جنگ تحمیلی و خدمات ارمنیان کشور به جبهه های جنگ تحمیلی چه از لحاط نیروهای رزمنده و چه از نطر اعزام گروههای متخصص و فنی به جبهه ها  ذکر کردند.