به نقل از سایت: www.irna.ir

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از ورود قطار مجلل گردشگران غربی به تهران، به نقل از یکی از مسافران این قطار نوشت: رسانه ها تصویر غلطی از ایران ارائه می کنند.

این خبرگزاری از تهران گزارش داد: یک قطار مجلل حامل گردشگران غربی روز دوشنبه پس از یک سفر تقریبا دو هفته ای وارد پایتخت ایران شد.

براساس این گزارش، این سفر از بوداپست آغاز شد و از قرار معلوم برای هر نفر 31 هزار دلار هزینه در برداشته است.

حدود 70 مسافر که اکثرا از انگلیس و استرالیا هستند، در جریان این سفر و قبل از رسیدن به تهران، از شهرهای اصفهان، شیراز و یزد دیدن کرده اند. مسافران این قطار قرار است دو روز در تهران اقامت داشته باشند و سپس راهی کشورهای خود شوند.

مسافران قطار مجارستانی در مسیر مسافرتی خود از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه عبور کردند.

همچنین 12 سفر دیگر برای سال آینده در نظر گرفته شده است که مبدا هشت مورد از این سفرها از بوداپست و چهار مورد از تهران است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: تعداد بازدیدکنندگان خارجی از ایران از زمان انتخاب حسن روحانی رییس جمهوری این کشور که دولتش خواستار ارتقا سطح گردشگری است، به طور ناگهانی افزایش یافته است.

آمارهای رسمی منتشر شده در ماه مارس (اسفند-فروردین) نشان داد که سالانه تعداد گردشگران 35 درصد افزایش یافته و به چهار میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

باب یک دکتر داروساز بازنشسته استرالیایی که به همراه همسرش به تهران آمده است، گفت: ما در هر شهر مردمی را دیدیم که برخورد بسیار دوستانه ای داشتند.

به گفته وی، رسانه ها تصویر غلطی از ایران القا می کنند و مطالب نادرستی از این کشور ارائه می دهند.