به نقل از سایت: www.irna.ir

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به فرود اضطراری پرواز تهران - ایروان شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: خوشبختانه این پرواز بدون کوچکترین آسیبی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

ابراهیم شوشتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ساعت 10.46 دقیقه صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 شرکت هواپیمایی آسمان، فرودگاه بین المللی امام(ره) را به مقصد ایروان پایتخت ارمنستان ترک کرد اما پس از دقایقی با اعلام شرایط اضطراری به دلیل قفل نشدن چرخ عقب سمت چپ هواپیما، تقاضای فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی مهرآباد کرد.

وی افزود: این پرواز به شماره 550 که به مقصد ایروان در پرواز بود، با اعلام خلبان مبنی بر وجود نقص فنی در چرخ عقب به مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد، درخواست فرود اضطراری کرد و پس از تخلیه سوخت و انجام سایر دستورالعمل های فرود اضطرارای، سرانجام در ساعت 12:32 در باند این فرودگاه به زمین نشست.

شوشتری گفت: پرواز یادشده 124 مسافر و خدمه داشت که پس از اعلام خلبان، کلیه عوامل امداد و نجات با آمادگی کامل در اطراف باند فرودگاه مهرآباد مستقر و خوشبختانه هواپیما بدون کوچکترین آسیبی در باند فرودگاه یادشده به زمین نشست.

معاون شرکت فرودگاه ها خاطرنشان کرد: در زمان فرود اضطراری این هواپیما، عوامل امداد و نجات با حضور به موقع و کف پاشی باند، زمینه را برای فرود ایمن این پرواز فراهم کردند و این هواپیما خوشبختانه بدون هیچ مشکلی به زمین نشست.